Reklama
Megaboard

O desetinu menší koláč a dva nové hladové krky. Jak Kaufland a Allegro mění českou e-commerce?

Tržby českých internetových obchodů se propadají už sedm kvartálů v řadě. Do toho musí od jara čelit konkurenci dvou velkých značek, které se svými online tržišti vtrhly na český trh. Letošní příchod Allegra a Kaufland Marketplace mapuje hlavní téma aktuálního vydání MAM.

„O koláč, který je o desetinu menší než před rokem, se najednou dělíte s dalšími dvěma hladovými hráči, kteří rázem patří mezi top dvacet českých e-shopů,“ říká o aktuální situaci David Cikánek, obchodní ředitel společnosti Expando. Pokles e-commerce podle něj není vinou tržišť, která by asi také radši vstupovala na rostoucí trh. Platformizace evropské e-commerce probíhá dlouhodobě a tento trend se nevyhýbá ani Česku. „Platforem bude jenom přibývat a bude čím dál tím dražší zákazníka ‚vlastnit‘. Naopak bude stále běžnější používat nějakou platformu třetí strany,“ je přesvědčený Cikánek.

Jak rozdílným výzvám Allegro a Kaufland čelí, kolik kvůli tržištím investují do marketingu a proč Alza i Seznam opustily myšlenky na vlastní marketplace čtěte v článku zde.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále