Reklama
Megaboard

Do nového roku s novým e-shopem

Manažer obchodu firmy Pro Export Plus Robert Štegmann přibližuje zkušenosti s přechodem e-shopu na platformu Shopify.

Ve Sprinx Systems jsme se v roce 2023 vydatně věnovali možnostem, které skýtá e-commerce platforma Shopify. Vyslyšeli jsme tak požadavky těch zákazníků, pro jejichž potřeby jsou robustní řešení na míru příliš velká. Poskytujeme tak dále naše komplexní služby od analýzy, přes vytvoření vhodného e-shopu až po následnou podporu, ale nyní v dostupnější variantě. Jedním z modelových příkladů je i náš zákazník, společnost Pro Export Plus.

Shopify je jako stavebnice

Společnost Pro Export Plus je už přes třicet let dovozcem řezných nástrojů na obrábění kovů, upínacího nářadí, měřidel a ručního nářadí, stejně jako exportérem tradičních českých strojírenských výrobků. Produkty dodává Pro Export Plus koncovým zákazníkům (výrobním podnikům i živnostníkům) prostřednictvím sítě distributorů a vlastního e-shopu. Prodeje přes e-shop tvoří přibližně deset procent obratu firmy a jedním z plánů společnosti je výrazněji rozšířit online prodej i do oblasti B2B. Pro Export Plus je jedním z prvních zákazníků Sprinxu, kteří si pro další rozvoj svého online obchodování zvolili e-commerce platformu Shopify, integrovanou s ERP systémem.

Na zkušenosti s přechodem na Shopify jsme se zeptali Roberta Štegmanna, manažera obchodu firmy Pro Export Plus.

Co bylo hlavním impulzem pro přechod na novou e-commerce platformu?

Stávající e-shop, na míru vyvinutý Sprinxem, jsme spokojeně používali přes deset let. Obchodování na internetu se ale neustále mění, především se zjednodušuje a zrychluje a také vyžaduje nové marketingové nástroje i postupy. I během debat s konzultanty Sprinxu jsme dospěli k tomu, že musíme zásadně přepracovat strukturu e-shopu, zjednodušit navigaci k produktům i jejich vyhledávání a celkově zrychlit nákupní proces. To by ale znamenalo velmi výrazné, a tedy i nákladné, změny ve stávající e-commerce platformě. Proto nám ve Sprinxu navrhli zkusit něco úplně nového.

Kdy jste zjistil, že správnou cestou bude právě Shopify?

Zcela zásadní byla rychlost, s jakou je možné na Shopify postavit úplně nový e-shop. Trvalo pouhé dva dny, než nám Vítek Madron ze Sprinxu mohl odprezentovat hrubou šablonu našeho e-shopu, nad našimi daty o produktech v nové zjednodušené struktuře. Díky tomu jsme se pro Shopify nadchli a pustili se do práce.

„Maximum energie jsme věnovali právě novému členění produktů, jejich snadnému filtrování a vyhledávání. Rychlost, s jakou zákazník najde požadovaný produkt je totiž naprosto klíčová.“

Co všechno budování nového e-shopu obnášelo?

Především jsme museli začít o našem online obchodování přemýšlet úplně jinak. To znamenalo i výrazně zjednodušit a zpřehlednit strukturu nabídky zboží a filtrování produktů. Doposud jsme totiž vycházeli z hodně složité struktury v našem ERP systému Abra, ze kterého se do stávajícího e-shopu přenášela všechna data, jako názvy a popisy produktů a jejich fotky, fakturační údaje zákazníků a tak dále. Napojení na ERP jsme samozřejmě zachovali, ale do Shopify posíláme už jen taková data, která jsou nezbytná pro zařazení produktů do nové struktury a pro realizaci objednávek. Maximum energie jsme věnovali právě novému členění produktů, jejich snadnému filtrování a vyhledávání. Rychlost, s jakou zákazník najde požadovaný produkt je totiž naprosto klíčová, aby si ho u nás také koupil a neodešel jinam. Musím říci, že nám v tom hodně pomohla i určitá omezení platformy Shopify, která obchodníky smysluplně navádí k použití osvědčených postupů při tvorbě e-shopů. I díky tomu jsme se daleko více než dříve soustředili na to, aby v našem novém e-shopu zákazníci našli to, co očekávají u největších internetových obchodníků – rychlou navigaci a hladký nákupní proces.

Takže omezení Shopify považujete spíše za výhodu?

Vlastně bych ani nemluvil o omezeních. Shopify prostě vede obchodníky cestou, která se osvědčila u stovek tisíců e-shopů po celém světě. Tak proč znovu vymýšlet kolo. S vlastní e-commerce platformou jsme měli prakticky neomezenou volnost vymyslet si strukturu, navigaci i postup nákupu. Ale až při používání Shopify jsme si naplno uvědomili, že co se líbí nám, nemusí být vždy to nejlepší pro zákazníka. Dnes se neodlišíte tím, že bude váš e-shop vypadat úplně jinak, než na co jsou lidé zvyklí. Naopak vám to uškodí, protože rychle nedostanou to, co chtějí.

Je pro vás nabídka funkcí a integrací Shopify dostatečná?

Určitě ano. Shopify je jako stavebnice – prostě si vyberete moduly a funkce, ze kterých poskládáte všechno, co potřebujete. A kdykoli to můžete přeskládat podle změn v chování zákazníků a jejich nákupech. Shopify má navíc bohaté analytické funkce, se kterými můžete přesně sledovat pohyb zákazníků v e-shopu a odhalit jeho slabá místa. Úpravy pak jednoduše provedete v administračním rozhraní e-shopu, deaktivujete nepotřebné moduly nebo si třeba vytvoříte landing page k aktuální kampani. Nemusíte trávit čas vymýšlením co a jak na e-shopu dodělat, protože většinu standardních umí. A co neumí, lze vyřešit různými moduly, které jsou k dispozici, nebo se dají naprogramovat. Tím získáte čas věnovat se zákazníkům a jejich potřebám.

„Nemusíte trávit čas vymýšlením co a jak na e-shopu dodělat, protože většinu standardních umí. A co neumí, lze vyřešit různými moduly, které jsou k dispozici, nebo se dají naprogramovat. Tím získáte čas věnovat se zákazníkům a jejich potřebám.“

Jak hodnotíte roli Sprinxu při vybudování a migraci do vašeho nového e-shopu?

Se Sprinxem spolupracujeme mnoho let a vždy jsme oceňovali odborné znalosti i lidský přístup konzultantů. S přechodem na Shopify jsme si opět ověřili, že se Sprinx nesnaží prodat nejdražší řešení, ale aktivně hledá cestu, která bude maximálně efektivní a povede k perfektnímu výsledku. Zároveň je jisté, že i když Shopify působí jak platforma, kde si nový e-shop jednoduše „naklikáte“, stejně je nezbytné mít k dispozici zkušené partnery.

Vedle samotného e-shopu totiž potřebujete i někoho, kdo s ním propojí měření chování zákazníků, komunikaci na internetu, reklamu i další prvky online obchodování. Když nejste velká firma, která má na tyto úkoly samostatné oddělení, neobejdete se bez pomoci zvenčí. Sprinx nám pomohl s návrhem datové struktury, výběrem a přizpůsobením vhodné šablony a samozřejmě i s napojením e-shopu na ERP systém.

Jak hodnotíte obchodní výsledky nového e-shopu a co plánujete dál?

Na konkrétní čísla je ještě brzy, ale už teď sledujeme pozvolný růst konverzí návštěv do dokončených objednávek a také k nám přichází více nových zákazníků. Ukazuje to, že jsme vykročili správným směrem. Do budoucna plánujeme v e-shopu více podpořit B2B obchodování. To je zrovna oblast, ve které Shopify není nejsilnější, ale se Sprinxem to určitě zvládneme.

Pokud i vy uvažujete o vhodném B2B řešení a robustní řešení na míru jsou příliš velká pro vaše potřeby, kontaktujte nás pro konzultaci se specialisty na [email protected]. Řešení na platformě Shopify totiž může být tou správnou odpovědní na vaše byznysové požadavky. Více informací naleznete na www.sprinx.com.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále