Reklama
Megaboard

Strašidelná sezona bude letos veselejší

Obchodníci v Americe i ve Velké Británii očekávají rekordní útraty během halloweenských oslav.

Nezadržitelně se blíží konec října a s ním i oslavy Halloweenu. Původně keltský svátek Samhain se dnes slaví prakticky po celém světě a rády se s ním každoročně svezou značky a obchody všeho druhu. Strašidelné kampaně pro ně budou letos veselejší tím, že se podle průzkumů lidé rozhodli utrácet i přes dobu utahování opasků kvůli krizi rostoucích životních nákladů.

Trhem číslo jedna jsou pro Halloween Spojené státy americké. Podle americké maloobchodní asociace National Retail Federation (NRF) bude letošní závěr října dokonce rekordní. Asociace na základě průzkumu mezi více než osmi tisíci zákazníky očekává, že se do oslav svátku zapojí 73 procent lidí, což je o čtyři procentní body více než loni a historicky nejvíce.


Na klasické horory odkazuje kampaň Burger Kingu, při níž si vzpomenete na Vřískot i Kruh. Spot od Dentsu Creative, produkce Wild Gift Content a režiséra Alfonsa Gomez-Rejona se natáčel na place Jeepers Creepers a zahraje si v něm auto z Buffy, přemožitelky upírů i speciální Ghost Pepper Whopper. Kdo chce, může si objednat strašidelný hovor na webu firmy.

Útraty pak mají meziročně vzrůst o 15 procent na rekordních 12,2 miliardy dolarů, což je v přepočtu 286,3 miliardy korun. Oba údaje zároveň vysoce převyšují nejen oslavy v prvním roce 2020, tedy prvním Halloweenem během pandemie, kdy byla účast 58 procent a útraty činily osm miliard dolarů, ale třeba i rok 2018, kdy se na oslavách podílelo 72 procent Američanů s útratami devět miliard dolarů.

„Zákazníci se vydávají za nákupy dekorací a dalšího souvisejícího zboží dříve a obchodníci jsou na to připraveni,“ uvedl Matthew Shay, CEO a prezident NRF s tím, že se zvyšují i útraty na osobu. Ty v přepočtu přesáhnou 2,5 tisíce korun.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále