Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dvě třetiny lidí plánují utrácet za dárky podobně nebo více než loni

Dobrá zpráva pro obchodníky. Navzdory krizi, které nejen Češi čelí, na Vánocích příliš šetřit neplánujeme. Alespoň tak to vyplývá z průzkumu mezi internetovými uživateli, který koncem záři provedl nákupní rádce Heureka.

Téměř dvě třetiny dotazovaných plánují letos za vánoční dárky utratit podobně, nebo dokonce více peněz než v loňském roce. Nákupní zvyklosti a přemýšlení o nákupech se však proměnilo. „Lidé o nákupech více přemýšlí, a letos budou ještě poctivěji srovnávat a vybírat produkty tak, aby neutráceli za ‚zbytečnosti‘ či nevhodné dárky,“ říká Honza Mayer, managing director nákupního rádce Heureka.cz. Všechny, či většinu dárků bude na internetu nakupovat 60 procent dotazovaných, jen dvě procenta z nich na internet při nákupu vánočních dárků nezabrousí vůbec. 

Za dárky utratíme nejčastěji 5 až 10 tisíc korun

Osekávat výdaje na Vánoční dárky letos plánuje 37 procent dotazovaných respondentů. I tak však nejpočetnější část dotazovaných (35 %) plánuje za dárky utratit částku mezi pěti až deseti tisíci korunami. Což je stejně jako loni i předloni, kdy to také uvedlo 35 procent respondentů průzkumu Heureky. Meziročně se mírně snížil počet lidí, kteří plánují obdarovat více než 10 lidí a přibylo naopak těch, kteří vánoční výdaje rozdělí mezi méně (1-4 lidi) lidí ve svém okolí. Tato změna ilustruje to, jak nyní lidé o nákupech přemýšlí. 

Reklama
ČEZ

„O nákupu dárků se letos budou lidé přemýšlet trochu jinak než v předchozích letech. Mnohem více si budou dávat pozor na to, aby našli výhodnou nabídku, protože rozdíl v cenách jednotlivých prodejců může být propastný, a dají se tím ušetřit nemalé peníze,“ říká Honza Mayer z Heureky a pokračuje: „Lidé letos také častěji budou pořizovat třeba jen jeden, ale nákladnější dárek, který udělá opravdovou radost a bude pro obdarovaného mít smysl, než aby kupovali 5 malých hloupostí, které skončí na dně skříně. Obecně pofrčí letos spíše praktičtější věci v dražším či luxusnějším provedení.” Podle Mayera se zkrátka bude jednat o věci, které bychom sami sobě třeba nepořídili, ale které jako dárek potěší, a navíc budou užitečné a budou mít smysl. I letos budeme k nákupu, byť jen části dárků využívat internet. Vůbec se na internet nepodívají během vánočních nákupů jen 2 % dotazovaných. 

Top dárky letošního roku? Praktické věci v luxusním či designovém kabátku

Typickým příkladem letošních vánočních hitů bude třeba designové povlečení, utěrky, ručníky, kvalitní designové deky na zahřátí a podobně. „V našich datech vidíme, že o tento sortiment roste v posledních týdnech zájem, a před Vánoci čekáme, že čísla vyrostou ještě výš,“ doplňuje Honza Mayer z Heureky. Podobné trendy budou platit například i v kosmetice, tedy dražší značky či luxusní kosmetika, kterou člověk sám sobě nepořídí.

Hitem letos bude i vybavení a příslušenství do chytré domácnosti, které navíc často ušetří energii a čas, například různé chytré termostaty, hlavice a další vychytávky, také třeba horkovzdušné fritézy či pomalé hrnce. I tento sortiment totiž velmi často šetří energii, čas a jako bonus patří určitě ke zdravému životnímu stylu.

Vánoční průzkum realizoval nákupní rádce Heureka.cz letos už potřetí. Probíhal na stránkách Heureky v průběhu září a října a zúčastnilo se jej přes 2000 respondentů.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)