Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

MÍSTO PRODEJE: Cannabis a design jsou vynikající spojení

Prodejci konopí si dávají záležet na tom, aby si od nich lidé odnášeli skvělou nákupní zkušenost. Do galerie jsme vybrali ty nejlepší projekty.

Fika Herbal Goods

Prodejna společnosti Fika Herbal Goods byla v Torontu otevřena loni v létě. Název „fika“ pochází ze švédské „přestávka na kafe a sušenku“.


The Botanist

Acreage Holdings otevřela prodejnu The Botanist ve Worcestru pro medicínské užití konopí už v roce 2018, nyní je přístupná široké veřejnosti.

Reklama
MMcite

Superette Cannabis Shop

Design torontského supermarketu Superette, který se rozprostírá v kontejnerové stavbě na 800 metrech čtverečních, vytvořilo studio Emily Robin Design.

Superette Sip ‘N’ Smoke

Superette má v Torontu od loňského roku i své mini vydání – expresní prodejnu Sip ‘N’ Smoke.

Alchemy

Známý Paolo Ferrari stojí za designem torontské prodejny Alchemy, která využívá estetiku filmů Davida Lynche.

Bud’s Goods & Provisions

Budovu z roku 1930 ve Worcestru si vybrala pro svou prodejnu Bud’s Goods & Provisions a zařídila ji v retro stylu.

Scarlet Fire

Design na míru pro Scarlet Fire (North York), jejíž název odkazuje na rockovou skupinu
Grateful Dead, vytváří studio COFO.

Wonderbrett

Cannabisový gigant Wonderbrett otevřel loni prodejnu v Los Angeles.

Boutiq

Nedávno otevřený Boutiq ve Venice v Kalifornii je značkovou prodejnou jednoho z největších distributorů konopí firmy Prime Time.

Prodejny v galerii hodnotí

Jakub Petráš

  1. Fika
  2. Scarlet Fire
  3. Bud’s Goods & Provisions

    Konopí patří ke zboží, kde kamenný obchod vyžaduje jasnou definici cílové skupiny, nastavení míry luxusu nákupního zážitku a kvality prodávaného zboží. Jako nutnou vidím intimitu při nákupu, odbourání pocitů strachu a naopak podporu soustředění. Přesně toto, dle mého názoru, velmi dobře předkládá řešení obchodů Fika, Scarlet Fire a Bud’s Goods. Scarlet Fire volí barvy a členění prostoru s jasnou snahou o pocit soukromí a nutí k soustředění na produkt. Velmi intenzivní. Naproti tomu Bud’s Goods nabízí dostatečný nákupní prostor, pocit luxusu z prostředí a především grafické zpracování prezentace ve starém, ale dobře odladěném stylu. Fika vyniká příjemným nenásilným nábytkem, kde jsou v kontrastu perfektně volené prezentace produktů. Styl vystavení produktu podporuje dojem profesionality (informovanost) prodejce a zcela odbourává nadbytečné rušící vjemy.

Linda Petrová

  1. Superette (samoobsluha)
  2. Fika
  3. The Botanist

    Když je to legální a dá se to koupit jako houska na krámě, ukažte to. Pro mě je čistá radost koncept sámošky Superette se zábavným pop-artovým nábojem. Famózní Fika zase příběhem s nádechem exotiky, tradičními materiály a poctivou řemeslností vytváří atmosféru důvěryhodnosti a klidu, ve které se užívání bylinek jeví jako příjemný osobní rituál, stejně jako dát si dobrý čaj nebo zapálit vonnou svíčku. Podobně na to jde The Botanist, který do tématu vnáší světlo, nechává zeleň růst (zajímalo by mne, co je to za rostliny) a vystavení ladí na pomezí lékárny, bylinkářství a muzea. Jak vzdálené od ustálených představ o asociálních rozjívencích, poslouchajících hlasitou muziku z obřích beden. Tohle je promyšlená cesta, jak zbavit produkt stigmatu a dostat ho do mainstreemu. Není divu, že jde o nejrychleji se rozvíjející segment trhu v USA a Kanadě…

Lenka Gajzurová

  1. Wonderbrett
  2. Superette (samoobsluha)
  3. Fika

    Cannabis segment se výrazně marketingově a vizuálně posunul od dob, kdy byl spojovaný s hippie a gaučovými „loosery“ à la film Setha Rogena „Pineapple express“. Dnes je marihuana v USA a Kanadě legální. Otevřely se nové možnosti monetizace. Proč si nevzít peníze od bývalých, ale dnes dobře zajištěných a bohatých hippies? Joint vám přiveze kurýr na svatbu i na pohřeb. A nesmí chybět retail, který se naparuje, předvádí a ukazuje barevné peří stejně, jako jiné segmenty s drahým zbožím. Žádné sklepní špeluňky s pochybným „matrošem“, ale výsluní, lesk, kvalita a luxus. Zákazník se zde cítí výjimečně a bariéry pro nákup lehkých drog zcela mizí. Všechny obchody mají špičkovou kvalitu zpracování. Za tyto prodejny by se nemusela stydět žádná světová značka. Výběr tří nejlepších odráží mé preference a rozhodují drobné nuance. Nelze ale říci, že ostatní jsou horší. 

Povolit zakázané ovoce?

Linda Petrová, Wellen

Už v létě 2017 bylo lékařské konopí po kukuřici druhá nejpěstovanější plodina v USA. Objem legálního obchodu s ním dosáhl v roce 2020 přibližně 20 miliard dolarů, loni přibližně 26 a analytici společnosti Mornigstar předpovídají další téměř 25procentní růst pro rekreační a 15procentní pro lékařské využití do roku 2030.

Když jsem v roce 2019 na GlobalShopu vyslechla několik prezentací na toto téma, mnohé jsem pochopila. Země neomezených možností se jí stala zejména proto, že zde dokáží skvěle obchodně využít trendy. Základem je výborně připravený trh a promyšlená marketingová strategie. Vše odstartovala legislativa.

V dubnu to bude rok, co lze užívat marihuanu legálně už ve 35 státech USA. Následovalo zbavení stigmatu drogy v očích těch starších. Tady pomohly nesporné lékařské i kosmetické účinky a masivní osvětové PR. Do specializovaného retailu, který rostl doslova jako tráva pod lampou, zamířili kromě skalních „huličů“ také nemocní lidé, po kráse toužící ženy i tradiční zákazníci, kteří kupují zejména doplňky stravy nebo kosmetiku s obsahem CBD, který psychotropní není. Následuje prodejní místo připravené na kultivovaný dialog. Vznikají sítě obchodů, nejen v USA, ale i Kanadě, kde je cannabis legální už od roku 2018.

Trend, životní styl, důraz na přírodu — to vše se projevuje na podobě retailu, který umí přinést různé typy zážitku různým skupinám zákazníků. Vysoká míra edukace o účincích a způsobech použití různých forem produktu, design přibližující se lékárnám nebo kosmetickým salonům, lokální a komunitní náboj. Trend se spojil s trendy a vytváří prostředí, ve kterém se ze zakázaného ovoce stává užitečná bylinka.

Podle CNN business je to jedno z odvětví, které z pandemie vyšlo ještě silnější, jen v USA v něm meziročně přibylo téměř 100 tisíc pracovních míst od farem až po retail. Jo jo, botanika snad ještě nikdy nebyla tak zábavná a výnosná.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)