Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Firmy musejí reagovat stejně rychle, jako vycházejí zprávy

Při komunikaci velkých udržitelných cílů se nesmí zapomínat na každodenní problémy, říká Leo Wood, který vystoupí na Foru Media.

Před dvaceti lety Leo Wood začínal sbíráním zkušeností v redakcích The Times a The Independent, než přešel do firemní komunikace a agenturního prostředí. Pracoval u FTI Consulting, Starbucks, Edleman a nyní je partnerem londýnské Hanbury Strategy. Na kontě má třeba kampaň za odstranění předpojatosti v pojištění automobilů, pomoc generálnímu řediteli společnosti z Fortune 500 formulovat její poslání či obnovení důvěry v kultovní značku.

Na konferenci Forum Media, která se koná 3. listopadu v O2 universu, promluví o tom, proč je důležité, aby se firmy při formulování důležité společenské odpovědnosti příliš nevzdalovaly lidem. „Lidé chtějí, aby se společnosti nejdříve zaměřily na problémy základního živobytí,“ říká Leo Wood.

Reklama
Know

Všechny řečníky čtyř scén na letošní konferenci Forum Media najdete přehledně v programu zde. Vstupenky si objednávejte na webu nebo u manažerky klientského servisu Veroniky Snopkové.

Na konferenci Forum Media budete mluvit o tom, že se firmy příliš formalizovanými koncepty CSR vzdalují od reálných problému společnosti. V čem problém spočívá?

Kvůli krizím, jako je pandemie covid-19, klimatická krize nebo rasová nerovnost, se dramaticky zrychlil „zeitgeist“ korporátních sociálních aktivit a jejich dopadu. Je dobře, že se společnosti oblasti věnují a více se snaží naplňovat závazky udržitelnosti a společenské odpovědnosti. Lidé ale chtějí, aby se podniky nejdříve zaměřily na problémy týkající se základního živobytí a problémů, ať už jde o blaho zaměstnanců, náklady na život nebo služby zákazníkům, a zároveň byly sociálně odpovědní. Je potřeba najít rovnováhu.

Po firmách se ale chce i řešení velkých problémů jako je klimatická krize a udržitelnost. Jak k nim tedy mají přistupovat?

Ano, v průzkumech nyní vychází, že se lidé — a mladší generace především — nejvíce obávají o životní prostředí. Ty nejlepší společnosti dělají a musejí dělat více než jen vyrábět skvělé produkty a poskytovat výborné služby. Zavazují se k tomu, že budou přispívat k pozitivnímu vývoji světa. Ochrana životního prostředí je jednou z nejdůležitějších věcí, jak toho mohou dosáhnout.

Jasný postoj například lidé chtěli po začátku ruské invaze Ukrajiny. Firmy, které neukončily byznys s Ruskem, čelily výzvám k bojkotu. Co z toho pro podniky plyne?

Invaze byla a je ohromně komplexním problémem pro společnosti, jejichž byznys se Ruska dotýkal. Nejen například kvůli tomu, že cítily hlubokou zodpovědnost za své ruské zaměstnance a jejich rodiny. Lekce z toho může být, že se firmy někdy prostě nemohou vyhnout realitě geopolitických problémů, ač se o to všemožně snaží.

Ta situace ukázala, že lidé chtějí po firmách okamžité kroky. Jak se kvůli tomu proměňuje dlouhodobá strategická komunikace a budování reputace, na které se specializujete?

Více než kdy dříve musejí být společnosti připravené a schopné reagovat se stejnou rychlostí, jako vycházejí zprávy. Nejlépe to funguje u podniků, které mají jasné hodnoty a mohou v souladu s nimi bleskově jednat. Pro ty ostatní z toho vyplývá riziko, že jejich odpovědi budou působit velmi vykonstruovaně a neautenticky. Ostatně všichni jsme si toho mohli všimnout v případě oportunistických reakcí některých korporací po vraždě George Floyda v květnu 2020.

Než jste přišel do Hanbury Strategy, pracoval jste například pro Edelman, kde jste měl na starosti péči o rozvoj talentů. Agentury mají problém lákat především mladé. Jak to řešíte vy?

U nás v Hanbury se snažíme lákat výjimečné lidi. Plusem je, že je můžeme odměnit možností opravdu rychlého kariérního růstu a velmi zajímavé práce s komunitami, reputací a v oblasti public affairs.

Pracoval jste v New Yorku, Hongkongu i Londýně, narazil jste na nějaké unikátní tipy pro práci s lidmi?

Když pracujete na zahraničním trhu, je potřeba, abyste aplikovali základní komunikační principy a zároveň s pokorou přistupovali k tomu, co všechno o místním prostředí nevíte. Pravděpodobně ten nejlepší tip pro team-building, jaký jsem se za oceánem na­učil, je zároveň ten nejjednodušší. Vězměte lidi na dim sum!

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)