TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.
Televize Nova se zavázala následovat principy udržitelné výroby podle mezinárodní iniciativy BAFTA albert, která podporuje filmový a televizní průmysl ve snižování dopadů výroby na životní prostředí. Takže již třetím rokem úspěšně realizuje svou strategii s důrazem na zlepšování standardů natáčení podle pravidel greenfilmingu. Za rok 2023 se TV Nova může pyšnit čtrnácti certifikovanými produkcemi, mezi kterými diváci najdou populární pořady jako například nejžhavější reality show Love Island, kriminální seriál Odznak Vysočina, kulinářskou soutěž Master Chef, přidrzlý Voyo Originál Sex O’Clock či sérii taktéž z dílny Voyo Originál Matematika zločinu ověnčenou Českým lvem.
Inovativní možnosti pro klienty
Stanovením standardů udržitelného natáčení se TV Nova snaží zvýšit kvalitu produkce, inspirovat a vést ostatní produkce k tomu, jak by mohlo takové udržitelné natáčení vypadat. Love Island slouží jako vzorový příklad úspěšně implementované udržitelné produkce. Třetí řada reality show ze slunečných Kanárských ostrovů se zaměřila na cirkulaci materiálů a minimalizaci plýtvání. Díky opatřením, jako jsou úplné využití rekvizit a snaha o odpovědný obsah, se podařilo Love Islandu získat certifikaci udržitelné a uhlíkově neutrální produkce.
Podobné úspěchy v oblasti udržitelnosti můžeme vidět i v dalších produkcích TV Nova, jako jsou kriminálka Specialisté, oblíbený seriál Ulice, vědomostní soutěž Na lovu nebo rodinný komediální seriál Jedna rodina. Tyto pořady nejenže uplatňují principy greenfilmingu, ale od května budou také nabízet reklamní prostor pro obchodní partnery, kteří se chtějí spojit s důvěryhodnou iniciativou v oblasti udržitelnosti.
„Dlouhodobě zaznamenáváme zájem ze strany klientů o mediatypy zaměřující se ve své činnosti na snižování negativních dopadů na životní prostředí. Jsem rád, že jako první televizní médium na českém trhu nabízíme propagaci v těchto certifikovaných pořadech. Věřím, že tak nejen podpoříme udržitelnost v televizním průmyslu, ale zároveň umožníme našim partnerům spojit své značky a marketingové aktivity s důvěryhodnou iniciativou,“ shrnuje Honza Ulrych, obchodní ředitel TV Nova.
Love Island zeleně
Pořad Love Island se stal příkladem úspěšného uplatňování udržitelných praktik ve filmové produkci. Tvůrci se neomezili pouze na snížení používání plastů, ale přistoupili k celkovému přehodnocení všech aspektů produkce s cílem minimalizovat její ekologický dopad.
Jedním z klíčových opatření bylo snížení spotřeby energie a dopravy. Produkce TV Nova používala výhradně hybridní automobily a na vile přibyly k již fungujícím opatřením také solární panely. Kombinací bateriového generátoru a solárních panelů se podařilo ušetřit až 13 tisíc litrů nafty, díky čemuž se výrazně snížily uhlíkové emise v porovnání s předchozími sezónami Love Island.
Dalším důležitým krokem bylo minimalizování plýtvání potravinami. Pro natáčení her a scén, ve kterých se jídlo používá, byly vyvinuty speciální náhražky, které nahradily skutečné potraviny. Například hra „Dirty pizza“ byla natočena s pomocí modelíny, plastelíny a jiných.
„Love Island je skvělým příkladem toho, jak lze prostřednictvím udržitelných praktik snížit ekologický dopad filmové produkce. S každou novou sezónou aplikujeme více udržitelných opatření a na výsledné uhlíkové stopě je to znát. Hrdí jsme zejména na to, že se objevují příklady odpovědného obsahu v show světového formátu. S odpovědným obsahem výzvy „Dirty pizza“ jsme se dostali do kreativního Guidu ITV Global, kde jde česká produkce příkladem ostatním produkcím z celého světa,“ říká Aneta Kožuszniková, „ESG champion & sustainable productions manager“, TV Nova.
Zelený týden na Nově
Další iniciativou s ohledem na planetu je mezinárodní Zelený týden, ke kterému se TV Nova poprvé přidala v červnu 2023. Tento týden byl věnován různým aspektům udržitelnosti v každodenním životě, například v dopravě do práce, v úspoře energií nebo ve stravování. Tématem byla i udržitelná móda, takže zaměstnanci měli možnost přinést své věci a zapojit se tak do bazárku, jehož výtěžek šel na charitu. Mimo jiné se jeden den věnoval ochranně životního prostředí. Zaměstnanci společně vyrazili do Prokopského údolí a uklidili ho.
„Záměrem Zeleného týdne bylo zcela novým způsobem inspirovat a motivovat naše diváky k ohleduplnějšímu jednání vůči našemu okolí. Od výběru filmů a pořadů, přes dějové linky až po posty na sociálních sítích jsme s celkovým zásahem téměř 5,5 milionu diváků přinesli nový úhel pohledu na témata, která přispívají k ochraně naší planety,“ shrnuje Aneta Kožuszniková.
V rámci dalšího ročníku Zeleného týdne, který opět proběhne letos v červnu, se TV Nova zaměří na témata spojená s péčí o krajinu, úsporou zdrojů a podporou zdravějšího životního stylu. Její obrazovky nabídnou inspirativní příběhy, praktické tipy a osvětu, jak každý z nás může přispět ke zlepšení kvality životního prostředí.