Soustředíme se na propojení celého ekosystému doručování, říká marketingový ředitel PPL Stanislav Krupa.
Po 13 letech na významných pozicích v marketingu nastoupil do PPL přesně v okamžiku, kdy se rozbíhaly přípravy na natáčení první televizní reklamní kampaně společnosti.
Jak jste tuto kampaň vnímal?
Rád bych vyzdvihl náš marketingový tým, který spolu s agenturou připravil celou kampaň v extrémně krátkém čase. To nám dává sebevědomí do dalších aktivit, protože je vidět, že dokážeme být rychlí a efektní. Kombinace TV a navázaných online kanálů zkrátka funguje.
Fungovalo i propojení sportu se službami PPL?
Hokejové mistrovství je v Česku tradičně velká sportovní událost, která přitahuje pozornost fanoušků bez rozdílu. Mistrovství se letos navíc konalo na domácí půdě a termín se shodoval s jedním z našich komunikačně nejsilnějších období. Rozhodli jsme se proto využít zřejmého potenciálu a vytvořit reklamní kampaň, která osloví a emočně propojí širokou veřejnost nejen z řad fanoušků, ale i našich zákazníků. A při této příležitosti jsme představili různé výhody naší mobilní aplikace mojePPL.
Plánujete na podzim nějaké další kampaně?
V komunikaci pokračujeme a stavíme na tom, co jsme se naučili za předešlá období. Součástí naší strategie je posilování značky PPL tak, abychom byli i nadále preferovaným přepravcem v nákupních košících e‑shopů. Neopomíjíme ani marketingovou podporu naší mobilní aplikace mojePPL a pořád hustší sítě výdejních a podacích míst. Samozřejmě chceme doručovat víc balíků stále spokojenějším zákazníkům.
Jak se vypořádáváte s kombinací B2B a B2C zákazníků?
Každý z těchto segmentů je ve své podstatě jiný – má svá specifika a jiné kanály, kterými můžete zákazníky oslovit. V oblasti B2B jsou to tradičnější kanály a největší roli stále hrají obchodníci, kterým se snažíme být tou nejlepší možnou podporou. B2C segment spočívá více v online komunikaci a masových médiích, jako je již zmíněná televize, nebo třeba rádio či reklama v metru. Liší se i forma sdělení. Nejedná se sice o komunikaci diametrálně odlišných benefitů, ale jisté rozdíly tu jsou.
Předpokládám, že se trh a zákaznické požadavky neustále mění. Přizpůsobujete nějak marketingové strategie PPL, aby odpovídaly současným trendům?
Určitě ano, ale není to zdaleka v přizpůsobení jen marketingových strategií. Zákazníci hledají levnější alternativní způsoby doručení zásilky, než na jaké byli doposud zvyklí. Z těchto důvodů roste třeba poptávka po výdejních místech, ať už ze strany koncových příjemců, nebo od e‑shopů, které chtějí svým zákazníkům dopřát co největší komfort při vyzvedávání zásilek.
Takže z vašeho pohledu je teď velký zájem o „out‑of‑home delivery“?
Ano, přesně tak. Zpočátku jsme v PPL marketingové aktivity zaměřovali hlavně na doručení našimi řidiči na adresu, což stále zůstává naší doménou. Myslím, že každý zná svého PPL řidiče. Ale s rostoucím trendem „out‑of‑home delivery“ jsme se zaměřili i na podporu naší sítě výdejních a podacích míst. A to jak směrem k B2B zákazníkům, tak k B2C příjemcům. Nyní se intenzivně soustředíme na propojení celého ekosystému doručování, ne pouze na jednotlivé formy doručení.
Kam byste chtěl společnost v rámci marketingu v příštích letech posunout?
Jako každá zdravá firma chceme i my v PPL udržitelně růst. Na marketing se díváme jako na strategický business development – hledaní poznatků o spotřebitelích a trhu, kde chceme uspět. Na konci každého dne jde pak o poskytovaní skvělé služby se skvělým prozákaznickým servisem. PPL chceme posouvat do klubu top inovativních společností, které nemyslí pouze na balíky, jako spíš na komplexní logistický ekosystém.