Obsah s vůní čokolády zlepšil vnímání značky a přinesl milion korun

Čokoládovna Janek se teprve před pár lety dostala k budování značky. Dříve jí stačily sociální sítě a výkonnostní kampaně, ale až díky obsahu porazila lokální i mezinárodní výrobce.

Majitelé uherskobrodské Čokoládovny Janek se teprve před pár lety dostali k budování značky. Dříve jim k růstu stačily sociální sítě a výkonnostní kampaně, ale teprve díky obsahu značka porazila lokální i mezinárodní výrobce.

Za Čokoládovnou Janek stojí trojice mladých lidí – (zprava) Václav Durďák, Aneta Durďáková a Vlastimil Urbanec. Jejich cílem je vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, kam dřív patřilo.

Prozatím největší obsahovou kampaň mimo sociální sítě pro Čokoládovnu Janek připravilo vloni Seznam Brand Studio. „Cílem bylo přesvědčit širokou veřejnost o kvalitě uherskobrodské čokolády,“ říká Honza Čapek, stratég ze Seznam Brand Studia. Reklamní kampaň vznikla na základě filozofie Václava Durďáka z Čokoládovny: „Všechno u nás děláme ručně a hlavně bez zbytečných řečí. Když to chutná, nejsou třeba,“ dodává spolumajitel Čokoládovny Janek.

Láska k řemeslu se projevila v článcích i seriálu

Loňská kampaň stála na základních atributech značky: pečlivosti, lásce k řemeslu a poctivé práci. Cílem všech formátů bylo posílit asociaci brandu s kvalitou. A tím přivést k čokoládě, která se ani nesnaží cenově konkurovat běžně dostupným značkám, zákazníky ze všech koutů Česka.

Ústředním bodem kampaně se stal článek formátu Seznam Native s titulkem „Sladké české řemeslo“. Ten provedl čtenáře výrobou čokolády. Na Seznam Native navazovaly dva články formátu Seznam Talks, které přinesly byznysový příběh podniku a vize spolumajitelů čokoládovny. Ti chtějí vrátit Česko mezi evropské čokoládové velmoci, jak tomu bylo před 100 lety.

V šestidílném videoseriálu se Václav Durďák ujal role průvodce. Navštěvoval dodavatele a diváci se tak podívali do pivovaru či do zmrzlinárny. „Seriál jsme točili bez detailních scénářů a skriptů. Protagonisté neměli naučené věty. I díky tomu diváci mohli poznat realitu českých řemesel a lidi, kteří za nimi stojí,“ říká Honza Čapek.

Součástí kampaně byla v závěru loňského roku také billboardová kampaň s výzvou ke hledání zlaté vstupenky do čokoládovny. Kdo kupon uvnitř balení čokolády našel, mohl si z čokoládovny odnést plnou náruč čokolády.

Kampaň pomohla brandu i byznysu

„Výsledky spolupráce předčily naše očekávání. A to jak z pohledu vlivu na značku, tak na byznys,“ říká Václav Durďák z Čokoládovny Janek. Formáty protkané autentickými příběhy a láskou k řemeslu razantně zvedly zájem lidí o nákup. Čokoládovna dokonce musela během listopadu a prosince brzdit svoji propagaci, poptávka byla totiž příliš vysoká.

„Vrátila se nám nejen celá investice do nativní reklamy, ale získali jsme i nemalou částku navíc. Pouze z přímých prokliků z obsahu do e­‑shopu lidé nakoupili zboží za více než milion korun,“ prozrazuje Václav Durďák.

Seznam Native a dva články Seznam Talks nasbíraly přes 200 tisíc zobrazení, čtenáři s obsahem strávili v průměru přes čtyři minuty a do e­‑shopu značky se z článků prokliklo 12 procent uživatelů. „Jednalo se o velmi kvalitní návštěvnost. V e­‑shopu lidé v průměru strávili přes tři minuty, což bylo o 80 procent více než z ostatních online zdrojů v průběhu kampaně,“ dodává Honza Čapek ze Seznam Brand Studia. Velký úspěch zaznamenal také seriál s 1,3 milionu zhlédnutí.

A jak se podařilo propsat Janka do myslí lidí? Znalost i oblíbenost značky se výrazně posunuly. Kampaň zvýšila znalost značky v průměru o 24 procentních bodů. „Vnímání kvality jsme posunuli v průměru o 25 procentních bodů a v porovnání s konkurenčními značkami jsme předběhli jak lokální, tak mezinárodní výrobce,“ shrnuje Honza Čapek výsledky měření nástrojem Seznam Brand Lift a na závěr dodává: „Jsme rádi, že můžeme pomáhat českým značkám růst. V souvislosti s koncem cílené reklamy pomocí cookies třetích stran mají značky ještě o důvod víc investovat do obsahu.“ 

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Marketing ve sportu
Golden Drum
Balíkovna

MAM Exkluzivně v časopise

Česká filharmonie při natáčení kampaně v Japonsku
Držitelé ocenění Young Drummers 2025
Ansgar Zerfass Univerzita Lipsko
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka