Čokoládovna Janek se teprve před pár lety dostala k budování značky. Dříve jí stačily sociální sítě a výkonnostní kampaně, ale až díky obsahu porazila lokální i mezinárodní výrobce.
Majitelé uherskobrodské Čokoládovny Janek se teprve před pár lety dostali k budování značky. Dříve jim k růstu stačily sociální sítě a výkonnostní kampaně, ale teprve díky obsahu značka porazila lokální i mezinárodní výrobce.
Prozatím největší obsahovou kampaň mimo sociální sítě pro Čokoládovnu Janek připravilo vloni Seznam Brand Studio. „Cílem bylo přesvědčit širokou veřejnost o kvalitě uherskobrodské čokolády,“ říká Honza Čapek, stratég ze Seznam Brand Studia. Reklamní kampaň vznikla na základě filozofie Václava Durďáka z Čokoládovny: „Všechno u nás děláme ručně a hlavně bez zbytečných řečí. Když to chutná, nejsou třeba,“ dodává spolumajitel Čokoládovny Janek.
Láska k řemeslu se projevila v článcích i seriálu
Loňská kampaň stála na základních atributech značky: pečlivosti, lásce k řemeslu a poctivé práci. Cílem všech formátů bylo posílit asociaci brandu s kvalitou. A tím přivést k čokoládě, která se ani nesnaží cenově konkurovat běžně dostupným značkám, zákazníky ze všech koutů Česka.
Ústředním bodem kampaně se stal článek formátu Seznam Native s titulkem „Sladké české řemeslo“. Ten provedl čtenáře výrobou čokolády. Na Seznam Native navazovaly dva články formátu Seznam Talks, které přinesly byznysový příběh podniku a vize spolumajitelů čokoládovny. Ti chtějí vrátit Česko mezi evropské čokoládové velmoci, jak tomu bylo před 100 lety.
V šestidílném videoseriálu se Václav Durďák ujal role průvodce. Navštěvoval dodavatele a diváci se tak podívali do pivovaru či do zmrzlinárny. „Seriál jsme točili bez detailních scénářů a skriptů. Protagonisté neměli naučené věty. I díky tomu diváci mohli poznat realitu českých řemesel a lidi, kteří za nimi stojí,“ říká Honza Čapek.
Součástí kampaně byla v závěru loňského roku také billboardová kampaň s výzvou ke hledání zlaté vstupenky do čokoládovny. Kdo kupon uvnitř balení čokolády našel, mohl si z čokoládovny odnést plnou náruč čokolády.
Kampaň pomohla brandu i byznysu
„Výsledky spolupráce předčily naše očekávání. A to jak z pohledu vlivu na značku, tak na byznys,“ říká Václav Durďák z Čokoládovny Janek. Formáty protkané autentickými příběhy a láskou k řemeslu razantně zvedly zájem lidí o nákup. Čokoládovna dokonce musela během listopadu a prosince brzdit svoji propagaci, poptávka byla totiž příliš vysoká.
„Vrátila se nám nejen celá investice do nativní reklamy, ale získali jsme i nemalou částku navíc. Pouze z přímých prokliků z obsahu do e‑shopu lidé nakoupili zboží za více než milion korun,“ prozrazuje Václav Durďák.
Seznam Native a dva články Seznam Talks nasbíraly přes 200 tisíc zobrazení, čtenáři s obsahem strávili v průměru přes čtyři minuty a do e‑shopu značky se z článků prokliklo 12 procent uživatelů. „Jednalo se o velmi kvalitní návštěvnost. V e‑shopu lidé v průměru strávili přes tři minuty, což bylo o 80 procent více než z ostatních online zdrojů v průběhu kampaně,“ dodává Honza Čapek ze Seznam Brand Studia. Velký úspěch zaznamenal také seriál s 1,3 milionu zhlédnutí.
A jak se podařilo propsat Janka do myslí lidí? Znalost i oblíbenost značky se výrazně posunuly. Kampaň zvýšila znalost značky v průměru o 24 procentních bodů. „Vnímání kvality jsme posunuli v průměru o 25 procentních bodů a v porovnání s konkurenčními značkami jsme předběhli jak lokální, tak mezinárodní výrobce,“ shrnuje Honza Čapek výsledky měření nástrojem Seznam Brand Lift a na závěr dodává: „Jsme rádi, že můžeme pomáhat českým značkám růst. V souvislosti s koncem cílené reklamy pomocí cookies třetích stran mají značky ještě o důvod víc investovat do obsahu.“