Reklama
Megaboard

Po devíti letech mění Kofola logo i vizuální jazyk značky. Vítězný návrh od Wiktor Leo Burnett uspěl po sedmi letech hledání

Po devíti letech proměňuje Kofola logo i vizuální jazyk značky s vítězným návrhem od agentury Wiktor Leo Burnett. Hledání trvalo sedm let.

Změnou projde logo Kofoly i celé portfolio značky včetně etiket, lahví, plechovek či sklenic. Navzdory zdánlivé jednoduchosti stála za proměnou dlouhá cesta, která zahrnovala sedm let hledání, desítky návrhů od renomovaných grafických a kreativních studií a několik spotřebitelských testů.

„Svět kolem nás se neustále vyvíjí, stejně jako naši zákazníci i naše portfolio. Bylo tedy načase, aby se značka s novou identitou posunula a byla relevantní i pro mladé dospělé. Naším cílem bylo design osvěžit a zjednodušit, aby přitom Kofola neztratila svou tvář a zachovala si charakteristické rysy, díky kterým ji zákazníci stále poznají,“ vysvětluje marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka, který změnu ještě více přiblíží v rozhovoru pro časopis Marketing & Media, který vyjde v pondělí 18. března.

Vítězný návrh vznikl ve spolupráci s agenturou Wiktor Leo Burnett. Lístek lékořice, který symbolizuje jednu ze složek nápoje a stal se ikonickým prvkem značky, nově obklopuje tvar srdce, – protože Kofola vždy byla, je a bude o lásce. Současně se text v samotném logu zmodernizoval.

Nejviditelnější změnou v rámci nové vizuální identity budou nové etikety napříč celým portfoliem, do kterých se budou Kofoly postupně převlékat. První produkty v novém designu se na trhu objeví před Velikonocemi. V restauracích a hospodách se s novou identitou etiket mohou zákazníci setkat hlavně v rámci chystané letní kampaně.

Paralelně se změnou identity dojde i k posunu vizuálního jazyka v marketingové komunikaci značky. A vzhledem k tomu, že originální Kofola tvoří základní DNA stejnojmenné rodinné firmy, změny se postupně projeví i v celkové korporátní identitě společnosti Kofola ČeskoSlovensko.

Hledání nového směru trvalo Kofole dlouhých sedm let. „Oslovili jsme téměř všechna významná designová studia v Česku a Slovensku, dokonce pár zahraničních. Viděli jsme nepřeberné množství přístupů a pohledů. Přestože jsme hledali směr budoucnosti, mnozí se upínali k retru. Objevilo se i neoretro nebo futuristické návrhy. V jednom případě dokonce agentura zapojila AI,“ popisuje zážitky s hledáním nové identity Kofoly Chalupka.

Do finále se dostaly dva zcela rozdílné návrhy. Pohledy na ně se Kofola rozhodla ověřit ve spotřebitelském průzkumu v Česku i na Slovensku. Do něj zapojila hlavně zákazníky ze skupiny mladých dospělých, na které značka primárně cílí. „V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu, že má primárně zůstat Kofolou. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších deset let,“ doplňuje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále