Martin Kudera: poprvé jsme se spálili, teď Živina rapidně roste

Měl zkušenosti s výkonnostním marketingem a dobrý produkt, který hezky vypadal. Přesto přišlo prvotní zklamání. O tom, jak složité začátky značka potravin Živina přetavila v současný růst, hovoří její zakladatel Martin Kudera v rozhovoru v MAM 8/2024.

Celý příběh začal během covidu, když u tchýně ve sklepě začal vyrábět kimchi a hummus. Se společníkem pak založil firmu a věřil, že má skvělé vstupy pro start celého brandu – včetně názvu i vizuální identity. „Naivně jsme si mysleli, že uvedeme první produkty, naházíme je na Shoptet, spustíme social a PPC kampaně a rozjedeme to,“ vzpomíná Martin Kudera a dodává: „Jenže se nestalo vůbec nic.“

A tak musel začít s budováním značky a povědomím o ní. „To je v segmentu potravin opravdu důležité. A druhou zásadní věcí je překlenout prvotní fázi, kdy zákazník musí produkt vyzkoušet a ochutnat,“ přidává svou zkušenost.

O tom, proč první kampaň skončila logistickým průšvihem, o kolik meziročně roste obrat Živiny či jak si nyní buduje svou kategorii si můžete přečíst zde, v MAM 8/24.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka