Jak dosáhnout funkčního vztahu marketingu a vedení firmy, který je esenciální pro růst brandu i zisku? Neustále skloňované téma se v režii MAM řešilo i minulý týden ve Zlíně. Zkušenosti úspěšných značek Datart a Koma Modular přináší téma MAM 12/2025.
Workshop, který se zabýval spoluprací marketingových ředitelů s top managementem či majiteli, připravila pro zlínskou konferenci Fenomén šéfredaktorka Marketing & Media Radana Čechová.
„Problém je v komunikaci. Marketéři často zůstávají nepochopeni, za což si – upřímně řečeno – mohou i sami. Jednak až příliš dlouho dělali marketing pocitově a v podstatě ignorovali, že existuje marketing založený na důkazech. Ale také mluví jazykem, kterému ostatní ve firmě nerozumí,“ uvedla úvodem.
O tom, jak se dopracovat k harmonii, promluvili zástupci dvou významných firem z Valašska, které budují značku a činí tak s velkou podporou vedení a majitele. „Je potřeba si porozumět a věnovat budování vztahu čas. Je to jako v manželství,“ uvedl Stanislav Martinec, majitel a šéf B2B výrobní společnosti Koma Modular. „Buďte otevření v komunikaci a mějte odvahu věci měnit,“ dodala její ředitelka marketingu Majka Schüller.
Lenka Mastešová, CMO Datartu, zmínila, že pro vybudování důvěry je nutné dělat marketing založený na důkazech. „A také by marketér i CEO měli občas vystrčit hlavu ze své bubliny a podívat na svět očima toho druhého. A ideálně i zákazníka,“ zmínila.
Dočkala se za to souhlasu svého nadřízeného Františka Mikošky, obchodně marketingového ředitele Datartu, jenž během workshopu přišel s důležitou tezí. „Strategie a hodnoty značky musejí přijít seshora,“ pravil.
O tom, jak mít nabito při obhajobě rozpočtu, proč je i přes generační rozdíly a odlišný jazyk potřeba najít společnou řeč či jakým způsobem lze účinně eliminovat sklony vedení a majitelů k mikromanagementu, čtěte zde.