Harmonie místo nedůvěry. Jak na to, aby spolupráce CMO a CEO šlapala

Jak dosáhnout funkčního vztahu marketingu a vedení firmy, který je esenciální pro růst brandu i zisku? Neustále skloňované téma se v režii MAM řešilo i minulý týden ve Zlíně. Zkušenosti úspěšných značek Datart a Koma Modular přináší téma MAM 12/2025.

Workshop, který se zabýval spoluprací marketingových ředitelů s top managementem či majiteli, připravila pro zlínskou konferenci Fenomén šéfredaktorka Marketing & Media Radana Čechová.

„Problém je v komunikaci. Marketéři často zůstávají nepochopeni, za což si – upřímně řečeno – mohou i sami. Jednak až příliš dlouho dělali marketing pocitově a v podstatě ignorovali, že existuje marketing založený na důkazech. Ale také mluví jazykem, kterému ostatní ve firmě nerozumí,“ uvedla úvodem.

O tom, jak se dopracovat k harmonii, promluvili zástupci dvou významných firem z Valašska, které budují značku a činí tak s velkou podporou vedení a majitele. „Je potřeba si porozumět a věnovat budování vztahu čas. Je to jako v manželství,“ uvedl Stanislav Martinec, majitel a šéf B2B výrobní společnosti Koma Modular. „Buďte otevření v komunikaci a mějte odvahu věci měnit,“ dodala její ředitelka marketingu Majka Schüller.

Lenka Mastešová, CMO Datartu, zmínila, že pro vybudování důvěry je nutné dělat marketing založený na důkazech. „A také by marketér i CEO měli občas vystrčit hlavu ze své bubliny a podívat na svět očima toho druhého. A ideálně i zákazníka,“ zmínila.

Dočkala se za to souhlasu svého nadřízeného Františka Mikošky, obchodně marketingového ředitele Datartu, jenž během workshopu přišel s důležitou tezí. „Strategie a hodnoty značky musejí přijít seshora,“ pravil.

O tom, jak mít nabito při obhajobě rozpočtu, proč je i přes generační rozdíly a odlišný jazyk potřeba najít společnou řeč či jakým způsobem lze účinně eliminovat sklony vedení a majitelů k mikromanagementu, čtěte zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist