Knihobot a jeho dlouhodobý partner Levné knihy opět prohlubují spolupráci. Tři prodejny Levných knih – v Praze na Andělu, v Olomouci a v Nákupním centru Královo Pole v Brně, nově nesou barvy Knihobotu a stávají se zároveň jeho pobočkami.
Nové prodejny nabízí možnost přinést knihy k prodeji, vyzvednout objednávky z e-shopu i nakoupit knihy z druhé ruky přímo na prodejně. Zákazníkům stále zůstanou zachované veškeré služby a nabídka Levných knih.
V polovině února knižní secondhand Knihobot doslova přebarvil tři prodejny Levných knih. Všimnout si toho mohli především zákazníci v Praze na Andělu, v Olomouci v ulici Legionářská a v Brně v Nákupním centru Královo Pole.
Výlohy Levných knih se z červené barvy proměnily na zelenou, změnu zaznamenají zákazníci i uvnitř. Část prodejny opanovala nabídka knih z druhé ruky, přibyla tematická výzdoba a koutek na čtení a kreslení pro děti.
To ale není to hlavní. Vedle bohaté nabídky knih z druhé ruky, kterou čtenáři nově v prodejně Levných knih naleznou, je nyní také možné si na místě vyzvednout objednávky z e-shopu Knihobotu bez poplatku za dopravu.
Dosud bylo možné knihy na pobočky LK pouze nosit a od loňského října si v omezeném výběru za 39 Kč koupit knihy z druhé ruky. Tento model funguje na všech prodejnách po celé republice. Jmenované pobočky se ale nyní přiblíží konceptu knihkupectví, které má Knihobot v pražských Holešovicích.
„Aby se z nákupu knih z druhé ruky stal nový standard, musí být snadný a dostupný pro každého. Proto se snažíme být zákazníkům co nejblíž. Když mohou knihy vrátit nebo vyzvednout tam, kde běžně nakupují, šetří tím nejen peníze za dopravu, ale i svůj čas,“ komentuje vznik nového konceptu Žaneta Kratochvílová, brand manažerka Knihobotu.



© Knihobot
Zákazníky čeká širší sortiment i kreativní vyžití
Zákazníci se mohou v Praze a Brně těšit na široký výběr knih z druhé ruky a ověřit si, že přečtené knihy jsou často k nerozeznání od těch nových. Navíc jim bude stále k dispozici zboží Levných knih, které svou nabídku zachovají v plném rozsahu.
Kromě toho na pobočkách čeká zákazníky tematicky vyzdobený prostor, kde si budou moci sednout s knihou, společně číst a kreslit s dětmi.
„Chceme, aby se z poboček stalo místo, kde mají lidé čas se zastavit, začíst se u knihy a strávit společně s ostatními svůj čas. Aby při návštěvě nákupního centra byla pobočka místem, kde si každý rád odpočine od okolního shonu,“ uvádí Kratochvílová.
Cílem je dostupnost, udržitelnost a noví zákazníci
Nový koncept plánuje Knihobot a Levné knihy testovat minimálně tři měsíce. Oba hráči si od něj slibují oslovení nových zákazníků, větší pohodlí a širší služby pro své stávající zákazníky a také podporu udržitelného chování.
„Čtenáři k nám přes Levné knihy poslali už 1,1 milionu knih. Věříme, že když si od nás nyní na prodejnách mohou vyzvednout své zásilky, využijí tuto příležitost k tomu, aby některé z přečtených knih zároveň vrátili,“ slibuje si Kratochvílová.
„Zákazníkům můžeme díky spolupráci nabídnout další zajímavý sortiment v cenové relaci, na kterou jsou zvyklí. Je důležité, aby literatura byla dostupná všem. Navíc je ještě podpoříme v ekologickém chování,“ uvádí ke spolupráci Jiří Bílek, provozní ředitel Levných knih.
„Chceme se stát mainstreamovou službou, a to bez poboček nejde. Díky spolupráci s Levnými knihami si můžeme ověřit, jak na nás zákazníci reagují v regionech a na místech, jako je nákupním centrum. Díky tomu pak budeme moci podnikat další kroky směrem ke kamenným pobočkám a výdejnám, které postupně vznikají také v Německu,“ uzavírá Dominik Gazdoš, zakladatel Knihobotu.