Tři pobočky Levných knih se přebarvily na zelenou Knihobotu, vzniká jedinečný koncept

Knihobot a jeho dlouhodobý partner Levné knihy opět prohlubují spolupráci. Tři prodejny Levných knih – v Praze na Andělu, v Olomouci a v Nákupním centru Královo Pole v Brně, nově nesou barvy Knihobotu a stávají se zároveň jeho pobočkami.

Nové prodejny nabízí možnost přinést knihy k prodeji, vyzvednout objednávky z e-shopu i nakoupit knihy z druhé ruky přímo na prodejně. Zákazníkům stále zůstanou zachované veškeré služby a nabídka Levných knih.

V polovině února knižní secondhand Knihobot doslova přebarvil tři prodejny Levných knih. Všimnout si toho mohli především zákazníci v Praze na Andělu, v Olomouci v ulici Legionářská a v Brně v Nákupním centru Královo Pole.

Výlohy Levných knih se z červené barvy proměnily na zelenou, změnu zaznamenají zákazníci i uvnitř. Část prodejny opanovala nabídka knih z druhé ruky, přibyla tematická výzdoba a koutek na čtení a kreslení pro děti.

To ale není to hlavní. Vedle bohaté nabídky knih z druhé ruky, kterou čtenáři nově v prodejně Levných knih naleznou, je nyní také možné si na místě vyzvednout objednávky z e-shopu Knihobotu bez poplatku za dopravu.

Dosud bylo možné knihy na pobočky LK pouze nosit a od loňského října si v omezeném výběru za 39 Kč koupit knihy z druhé ruky. Tento model funguje na všech prodejnách po celé republice. Jmenované pobočky se ale nyní přiblíží konceptu knihkupectví, které má Knihobot v pražských Holešovicích.

„Aby se z nákupu knih z druhé ruky stal nový standard, musí být snadný a dostupný pro každého. Proto se snažíme být zákazníkům co nejblíž. Když mohou knihy vrátit nebo vyzvednout tam, kde běžně nakupují, šetří tím nejen peníze za dopravu, ale i svůj čas,“ komentuje vznik nového konceptu Žaneta Kratochvílová, brand manažerka Knihobotu.

© Knihobot

Zákazníky čeká širší sortiment i kreativní vyžití

Zákazníci se mohou v Praze a Brně těšit na široký výběr knih z druhé ruky a ověřit si, že přečtené knihy jsou často k nerozeznání od těch nových. Navíc jim bude stále k dispozici zboží Levných knih, které svou nabídku zachovají v plném rozsahu.

Kromě toho na pobočkách čeká zákazníky tematicky vyzdobený prostor, kde si budou moci sednout s knihou, společně číst a kreslit s dětmi.

„Chceme, aby se z poboček stalo místo, kde mají lidé čas se zastavit, začíst se u knihy a strávit společně s ostatními svůj čas. Aby při návštěvě nákupního centra byla pobočka místem, kde si každý rád odpočine od okolního shonu,“ uvádí Kratochvílová.

Cílem je dostupnost, udržitelnost a noví zákazníci

Nový koncept plánuje Knihobot a Levné knihy testovat minimálně tři měsíce. Oba hráči si od něj slibují oslovení nových zákazníků, větší pohodlí a širší služby pro své stávající zákazníky a také podporu udržitelného chování.

„Čtenáři k nám přes Levné knihy poslali už 1,1 milionu knih. Věříme, že když si od nás nyní na prodejnách mohou vyzvednout své zásilky, využijí tuto příležitost k tomu, aby některé z přečtených knih zároveň vrátili,“ slibuje si Kratochvílová.

„Zákazníkům můžeme díky spolupráci nabídnout další zajímavý sortiment v cenové relaci, na kterou jsou zvyklí. Je důležité, aby literatura byla dostupná všem. Navíc je ještě podpoříme v ekologickém chování,“ uvádí ke spolupráci Jiří Bílek, provozní ředitel Levných knih.

„Chceme se stát mainstreamovou službou, a to bez poboček nejde. Díky spolupráci s Levnými knihami si můžeme ověřit, jak na nás zákazníci reagují v regionech a na místech, jako je nákupním centrum. Díky tomu pak budeme moci podnikat další kroky směrem ke kamenným pobočkám a výdejnám, které postupně vznikají také v Německu,“ uzavírá Dominik Gazdoš, zakladatel Knihobotu.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-8

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-8

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251
iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina

MAM Exkluzivně v časopise

Jakub Otava
AI Restart
Renault
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa