Šest set nových uživatelů v průměru každý den a šest milionů prodaných produktů na Aukru.
To jsou výsledky, které ukazují, že se Aukro loni díky nadstandardní ochraně uživatelů před podvody i expertní práci se sběratelskými předměty zařadilo mezi nejúspěšnější e-commerce projekty v Česku.
Na Slovensku vyrostlo Aukro za jediný rok trojnásobně. Aukro se tak stává nejbezpečnější alternativou k populárním bazarovým portálům.
„Aukro se v roce 2024 hodně posunulo. Prodali jsme šest milionů produktů a na e-commerce trhu jsme dosáhli podle APEK více než 1,5procentního podílu,“ uvedl generální ředitel Aukra Peter Topor, podle kterého dokumentuje úspěch Aukra v loňském roce i 213 000 nových uživatelů.
„Noví uživatelé k nám jdou z velké části kvůli bezpečnosti, ta je pro nás, a pro úspěch Aukra, klíčová. Přistupujeme k ní aktivně, vyháníme podvodníky a dnes jsme tak nejbezpečnější alternativou k populárním bazarovým portálům. Například využití plateb, při nichž Aukro funguje jako zprostředkovatel a chrání tak obě strany obchodu, vyrostlo meziročně o 37 procent,“ dodává Peter Topor.
Aukro je dlouhodobě nejpopulárnějším portálem u českých sběratelů. Nejdražším sběratelským předmětem, který se loni na Aukru vydražil, byla kilová pamětní medaile z ryzího zlata vydaná v roce 2007 k připomínce položení základního kamene Karlova mostu. Nový majitel ji získal za 1 860 000 korun.
Právě medaile, mince, bankovky, starožitnosti nebo komiksy tradičně patří k nejnavštěvovanějším kategoriím mezi sběrateli. Více než 50procentní růst ale loni zaznamenaly i nové kategorie, které ukazují na aktuální trendy ve sběratelství: karetní hry, hokejové puky, euromince, československé počítače a pohlednice.
Aukro se loni rovněž spojilo s více než desítkou odborníků na jednotlivé oblasti sběratelství, kteří vybírají nejzajímavější nabídky, jež mohou uživatelům Aukra z expertního hlediska doporučit. Tím se portál stává nejen bezpečnějším, ale i přehlednějším pro ty, kteří se sběratelstvím teprve začínají.
Služby poskytované Aukrem jsou stále populárnější také na Slovensku, kde portál startoval teprve před dvěma lety. Loňský rok přinesl na Slovensku doslova raketový růst obratu z 33 na 110 milionů korun.