Emoce ovlivňují 95 procent rozhodnutí. Agentura LineArt se tímto faktem řídila i v případě rebrandingu „signature“ produktu Hollandia.
Třicetiletá historie značky Hollandia se u spotřebitelů projevila v jejím funkčním vnímání zejména v segmentu takzvaných selských jogurtů. Pro růst značky směrem k novým kategoriím bylo nutné posunout vnímání prostřednictvím nového rebrandingového konceptu. V agentuře LineArt jsme proto čelili strategickým výzvám:
- modernizovat značku a zlepšit její viditelnost,
- zvýšit povědomí o značce mimo tradiční segment, zejména v ochucených a BIO výrobcích,
- zdvojnásobit tržní podíl rozšířením portfolia do jiných kategorií.
V LineArtu používáme přístup založený na „evidence-based“ marketingu, což se vyplatilo také v tomto případě, při spolupráci se značkou Hollandia.
Fáze 1: Sonda do nevědomých potřeb spotřebitelů
Strategická analýza symbolů značky nám potvrdila, že stávající pojem „selský“ je generický a může omezovat vnímání prémiovosti produktu.
Fáze 2: Tvorba designu s pochopením
Výsledky analýzy jsme transformovali do design konceptů, přičemž finální návrh byl strategicky obohacen o nové symboly, abychom umožnili posun v positioningu dle vytyčených cílů.
Fáze 3: Garance funkčnosti
Finální designový návrh jsme podrobili výzkumu rozpoznatelnosti produktu na vzorku více než 1200 respondentů.
Výsledek překvapil i samotného klienta
- Rozpoznatelnost značky v regále. Nový design Hollandia Originál Selský potvrdil prokazatelně vyšší viditelnost v regále oproti původnímu designu.
- Vnímání klíčových atributů. U jogurtu Originál byl atribut „hustý“ respondenty preferován výrazněji než u původního Selského (48 % oproti 37 %), což ukazuje, že nový design lépe komunikuje kvalitu.
Podobný rozdíl zaznamenal i atribut „čistý“ (45 % oproti původním 34 %).
Jak se Hollandii daří dnes?
Hollandia otevřela dveře strategickým výzvám a již nyní pozorujeme první úspěchy odvážných změn. Nový design výrazně zlepšil vizibilitu značky, přičemž rozpoznatelnost symbolů značky dosáhla nadprůměrných 66 procent oproti běžnému „benchmarku“ 45 procent.
Rebranding značky Hollandia je ukázkovým příkladem úspěšné transformace založené na kombinaci strategického přístupu, designového umu a odvaze dělat věci jinak. Díky kombinaci důkladného výzkumu, pečlivého testování a 30 let zkušeností agentury LineArt přinesl tento komplexní proces okamžité výsledky.
„Ceníme si, že nás agentura LineArt provedla touto strategickou transformací značky a umožnila nám naplno využít potenciál pro další růst do budoucna,“ komentovala výsledky proměny Petra Šebová, CMO společnosti Hopi Foods, jež brand vlastní.
Značka totiž prakticky okamžitě posílila pozici, čímž potvrzuje, že investice do analýzy a výzkumu při rebrandingu může vést k upevnění pozice na trhu a vytvoření základů pro budoucí růst.