Burger King nově láká své zákazníky kampaní s plesnivým Whopperem. Místo šťavnatého grilovaného masa ukazuje odporný kus shnilého masa v plesnivé housce. Obr rychlého občerstvení touto kampaní boří zásady správného marketingu a ukazuje svůj produkt v negativním světle.
Hashtag #NoArtficialPreservatives naznačuje, že se za touto globální kampaní schovává reakce na burgery od McDonalds, které i po několik měsících vypadají stejně jako, když se vyrobí. Plíseň na burgeru od Burger Kingu tak má dokázat, že jeho výrobky neobsahují konzervanty a suroviny jsou čerstvé a bez chemických úprav.
Kampaň vytvořila dceřiná společnost Ogilvy Ingo ze Stockholmu ve spolupráci s agenturou David v Miami, na reklamě se podílel i Publicis. „Na kampaň jsme hrdí. Je celkem těžké ukázat krásu něčeho tak odporného jako plíseň, na zkouškách jsme pracovali několik měsíců. Krásné na pravém jídle bez konzervantů je, že se zkazí a vypadá odporně. Chtěli jsme ukázat něco opravdového,“ vysvětluje Björn Ståhl, Executive Creative Director agentury Ingo. „Nikdy jsem netušil, že se stanu plísňovým odborníkem,“ dodává Ståhl.
Kampaň bude komunikována v printu a videu. Video vytvořila agentura Colony, producentem je Markus Ahlm. Důrazné poselství podkresluje skladba od Arethy Franklin „What a Difference a Day Makes.“