Losangeleská agentura Hylink Digital nabourává způsob fungování čínského trhu s digitálními daty uživatelů. Dosahují toho svou novou platformou Radix, která analyzuje informace důležité pro klienty. S touto zprávou přišel magazín Adweek.
Ve světě digitálního marketingu při získávání náhledu na nejzákladnější uživatelská čísla panuje v dostupnosti nástrojů relativní stupeň demokratizace. I ty nejmenší společnosti s minimálními výdaji mají k dispozici alespoň nějakou formu přístupu k datům třetích stran, které se zabývají chováním zákazníků a úspěšností kampaní. V Číně je přesto složité takové informace získat.
Celkově jsou možnosti získávání dat v Číně velmi neprůhledné. Nejsou zde totiž žádné sjednocující platformy, které by zpřístupňovaly informace od tamních digitálních titánů jako jsou Baidu, Tencent, JD.com, WeChat a Alibaba.
„Sdílení dat probíhalo buď mezi agenturou a klientem, klientem a vydavatelem nebo agenturou a vydavatelem,“ říká v rozhovoru pro Adweek Humprey Ho, managing director společnosti Hylin Digital pro Severní Ameriku. A dále popisuje způsob přístupu k potřebným údajům: „Nejsou přístupné pouhou registrací k reklamnímu účtu, nebo platformě. V Číně je vše o vlivu a vyjednávání. Čím větší máte jako agentura výdaje, tím větší máte přístup k datům,” uvádí Ho. Na výsledky tak mohou firmy čekat i několik měsíců.
Díky potřebě zpřístupnění dat z rozsáhlého čínského trhu, který zahrnuje kolem 830 milionů internetových uživatelů, vytvořila společnost Hylink vlastní nástroj Radix. Radix analyzuje prodejní data po kampaních a interakce na populárních sociálních platformách v zemi. Klienti tak získávají informace, které jim pomáhají s jejich budoucími reklamními postupy. Systém je momentálně v testovací beta fázi a Radix zatím nedodává data v reálném čase. Nejčerstvější získaná data jsou totiž 72 hodin stará, přesto ale nástroj dokáže uživatelům ušetřit měsíce čekání.