Lidl nainstaloval na střechy osmi prodejen fotovoltaické systémy

Společnost Lidl na střechách svých prodejen začala instalovat fotovoltaických systémů. V první vlně přibyly fotovoltaické panely na prodejnách Lidl v Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Mostě, Neratovicích, Průhonicích, Strakonicích, Zdibech a Zlíně. Vyrobená elektrická energie slouží pro vlastní spotřebu prodejen a pokryje zhruba 20 % jejich roční spotřeby.

Na střeše každé z osmi prodejen byl nainstalován fotovoltaický systém o výkonu 99,9 kWp. Lidl upozorňuje na to, že ve srovnání s velkými solárními elektrárnami, které jsou většinou stavěny na polích, nebudou v tomto případě fotovoltaické panely zabírat jinak využitelnou půdu a překážet v přírodě. K tomu nebudou zatěžovat distribuční síť, drtivé množství z vyrobené elektrické energie bude vzápětí spotřebováno. „Jako společensky odpovědná firma považujeme za přirozené chovat se k životnímu prostředí co nejšetrněji,“ vysvětluje mluvčí společnosti Zuzana Holá.

Díky instalaci fotovoltaických systémů ušetří Lidl přibližně 800 000 kWh energie ročně, což odpovídá průměrné roční spotřebě 250 domácností. K tomu sníží množství produkovaných emisí CO2, a to o 420 tun za rok.

Na výstavbu fotovoltaických systémů, která probíhala od července do srpna letošního roku byly použity finanční prostředky z dotačního programu EU, který je určen právě na podporu investičních záměrů pro velké podniky.

Lidl už v nových prodejnách využívá přírodní chladiva nebo odpadní teplo z odváděného vzduchu. Lidl také odebírá část elektrické energie vyrobené z obnovitelných zdrojů.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk