Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Den offline se uskuteční už tuto sobotu

V sobotu 21. září 2019 se uskuteční v České republice již 2. ročník iniciativy Den offline. Organizuje ji vydavatel magazínu Flowee ve spolupráci se svými partnery, kterými jsou profesní sdružení vydavatelů periodického tisku v ČR – Unie vydavatelů – a Marketing & Media.

Vyzýváme čtenáře, aby se 21. září 2019 snažili vyhnout užívání mobilních a online technologií a věnovali se nějakému jinému způsobu trávení času a konzumace informací. Doporučujeme jim přečtení novin a časopisů, které přináší kvalitní, profesionálně zpracovaný a názorově i tematicky rozmanitý obsah. U této příležitosti se organizátoři této iniciativy obrací na novináře, aby Den offline také aktivně podpořili.

V loňském roce se v České republice uskutečnil Den offline poprvé. Přesto se k němu připojily desítky osobností ze světa kultury, zábavy i podnikání, které se zapojily do jeho propagace, když sdílely se svými příznivci poslání této iniciativy. Rovněž v letošním roce se předpokládá intenzivní zapojení influencerů i zájem široké veřejnosti. Navíc bude konání Dne offline podpořeno billboardovou kampaní s hesly „Člověče, odpoj se“ nebo „Don´t worry be offline!“. Letošní Den offline podporuje rovněž Národní centrum bezpečného internetu či firmy jako Netbox, Zážitky.cz, N&N magazín a další. Akce probíhá pod záštitou eurokomisařky paní Věry Jourové.

Reklama
ČEZ

Den offline ale neznamená jen to, že se jeho účastníci odpojí od digitálních sítí. Jeho cílem je také upozornit na řadu témat, která s rozšiřováním digitálních komunikačních platforem souvisí. Jde například o šíření dezinformací a „fake news“, stoupající psychické nároky jako důsledek stále rychlejší digitální komunikace a přetížení množstvím informací, které se v digitálním prostředí na rozdíl od offlinu valí na jednotlivce bez třídění a srozumitelného kontextu.

Smyslem Dne offline je upozornit na jiné způsoby trávení času, mezi něž patří například čtení tisku v tradičním formátu. Proto také Unie vydavatelů podporuje tuto inciativu.

Klíčová je otázka digitálních komunikací ve vztahu k životu a vzdělávání dětí a mládeže. Proto je Den offline také propojen s projektem Dítě v síti – nezávislým výzkumem a vydanou knihou, která přináší alarmující poznatky o nejnovějších trendech mezi teenagery, pokud jde o jejich vztah k online prostředí a utváření názorů na základě uživatelsky vytvářeného obsahu šířeného prostřednictvím mobilních zařízení a na sociálních sítích.

Jak může Den offline podpořit veřejnost nebo přímo vydavatelé a novináři?

  1. Vyfotografovat se do 21. 9. 2019 s listem papíru s napsaným hasthagem iniciativy #denoffline a publikovat tuto fotografii s krátkým komentářem na sociálních sítích.
  2. Odpojit se v uvedený den, pokud je to jen trochu možné například z profesního hlediska, od všech mobilních a digitálních komunikačních sítí a trávit čas nějakým jiným smysluplným způsobem.
  3. Jakýmkoliv kanálem informovat veřejnost o možných nežádoucích důsledcích a negativních zkušenostech s digitálními závislostmi a vlivu sociálních sítí na naše životy.

Další informace jsou dostupné na webu organizátora iniciativy.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)