Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Pivního someliéra, prosím!

Existuje mnoho historických důkazů, které ukazují na to, že to bylo pivo (nikoli chléb), kvůli kterému lidé zatoužili po pěstování obilovin. Právě díky výrobě piva se tak z lovců-sběračů stali zemědělci a pivo si svou výsadní pozici drží dodnes. Nabízí se tedy otázka, jestli je možné do oboru, který je starý jako lidstvo, přinést ještě něco nového?

Z výzkumu Ipsosu vyplývá, že 7 z 10 Čechů si dopřává pivo alespoň jednou za měsíc a jeho konzumace je spojena s různými příležitostmi a různými lokacemi. Z analýz fotografií, které s námi respondenti sdílí, vyplývá, že lidé pijí pivo v hospodách, doma u televize, v restauracích, v kavárnách, na výletech, při grilovačkách, k svátečnímu obědu atd. Díky tomu se pivo dostává na stůl k různým pokrmům. Zdaleka tak neplatí, že by pivo patřilo pouze ke kachně, guláši nebo utopenci.

Nicméně o skutečném párování piva s jídlem zatím lidé moc nevědí. Podle Ipsos výzkumu by vlastně ke všem pokrmům doporučili světlý ležák, s výjimkou zvěřiny (tmavé pivo) a ovocných knedlíků (ovocné pivo). Přitom pivní nabídka je nyní mnohem pestřejší a nabízí nepřeberné množství typů piva. V téměř žádné restauraci Vám ale při objednávání obsluha nedoporučí vhodnou kombinaci piva a jídla (tak, jak je tomu běžně u vína).

Dle zjištění Ipsosu si 72 % populace myslí, že pivo patří i do luxusních restaurací. Právě tam by mohlo být místo pro pivní someliéry, kteří by se o tuto pivní osvětu postarali a posunuli tak kulturu tohoto historického nápoje opět o krůček dál.

Anna Průchová, Account Director, Ipsos

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu