A prodejny známkují jako ve škole.
Mr the Artist, Hong Kong. Obchůdek na kole, ztvárněný do písmene A, odkazujícího na značku Mr the Artist, která produkuje belgické pivo a čokoládu. Koncept vznikl pro hongkongský trh a lze s ním jezdit na večírky nebo s ním pořádat ochutnávky v obchodních centrech.
Anna Brůžková, Dago: Pivní tříkolka je skvělý alternativní nápad, jak propagovat/prodávat své výrobky. Nejen, že působí na první pohled originálně, je také velmi kvalitně zpracována. V tak malém „prostoru“ se skrývá opravdu mnoho funkcí, jednou z nejdůležitějších je zabudovaná lednička, která je pro uchování piva a čokolády opravdu nezbytná. Výborným nápadem je také možnost vytisknout si vlastní fotografii na etiketu piva či čokolády. Známka: 2
Libor Jordán, Dekor: Velmi zajímavé a vtipné řešení. I když vypadá jednoduše, za projektem je nutno vidět komplexní řešení i po technické stránce. Velmi dobře využitelný pro snad jakoukoliv promoční akci ať v interiéru či exteriéru. Známka: 1
Linda Petrová, Wellen: Od A do Z skvělé. Koncepčně dotažené do detailu. Kombinace stylového kola s digitálním prvkem v objemové nástavbě ve tvaru A, které je zároveň značkou. Je logické, přímočaré a jasně sdělující belgický řemeslný esprit. Materiály to celé umocňují. Velká variabilita a možnost použití s bicyklem i bez něj jsou další plusy. Je to vidět, je to překvapivé, je to hravé, chci se s tím vyfotit. Co chtít víc? Snad jen odvahu, aby se podobná řešení dokázala prosadit i na našem trhu. Známka: 1
BottleDog, Velká Británie. První londýnský obchod značky řemeslných piv Brew-Dog zprovozněný roku 2014. Nabízí přes 250 druhů piv. Majitelé chtěli vytvořit ten správný prostor pro pivní nadšence. Povedlo se jim to?
Anna Brůžková, Dago: Koncept je opravdu unikátní. Je to místo, kde se mohou scházet nadšenci piva a nejen zakoupit produkty, ale také zjistit mnoho informací o jejich přípravě. Hlavní plus jsou „kohoutky“, kde si zákazník načepuje různé druhy zlatavého moku. Prodejna působí jednoduchým, malinko retro dojmem, což ale není na škodu. Právě tento styl se stále více dostává do obliby a stává se moderním. Známka: 3
Libor Jordán, Dekor: Na první pohled si připadám jako v příručním skladě nějakého obchodu. Nezaujal mě žádný prvek a toto prostředí mě určitě do nákupní nálady nepřivede. Nemyslím si, že by mi tady pivo chutnalo a že bych se v obchodě zdržel déle, než je nezbytně nutné i přes širokou nabídku piv. Známka: 4
Linda Petrová, Wellen: I když je Londýn na špičce retailu, tady něco drhne. Design je skvělý s prvky „pivních“ trubek, jednoduchý, ale funkční, nepřebíjí produkty. Osvětlení a dekorace výčepu podporují atmosféru expertního pivního klubu a sklepa. Ale není jasné členění podle typu piva, místa původu, případně lokálního pivovaru. Vystavení se tak moc neliší od kvalitního regálového v moderním supermarketu. Naživo tam může hrát roli personál, akce a aktivace, z fotky to ale působí poněkud nedotaženě. Známka: 3
Beer Shop St Albans, Velká Británie. Prodejna otevřená v roce 2013 v londýnském St Al- bans. Kromě nabídky lahvových piv je k dispozici také možnost take away. Otevřeno je šest dní v týdnu.
Anna Brůžková, Dago: Prodejna Beer Shop St Albans mě na první pohled nadchla. Zejména pohled na část, kde je prodejní pult. Je vidět, že každý kousek prodejny je originální a velmi promyšlený. Samolepky na zdi, popisovatelné cedulky, kam se píší druhy piv, a mnoho dalších. Moc hezká část je ta, kde jsou na zdi dlaždice a na nich výčepy, výborná designovka. Mně osobně se moc nelíbí prodejna zvenku, hlavně proto, že to není můj styl, každopádně k zaměření prodejny to sedí. Známka: 1
Linda Petrová, Wellen: Vynikající využití lokality, celý koncept navazuje na místní prostředí už od výlohy a vytváří útulnou, skoro až komunitní atmosféru, klubovnu pivních fanoušků. Design si na nic nehraje, je tím, čím by měla hospoda být, krásně zapojuje přiznaně surové materiály. Pěkné je iretro značení píp a segmentace. Prostor pro zlepšení se nabízí hlavně u pultu a umístění doplňkového prodeje, který teď působí neuspořádaně a zmenšuje prostor obsluze i návštěvníkům. Ale jinak, takový sortiment točených a lahvových piv uspořádaný na relativně malém prostoru, na to si připiju! Známka: 2
Libor Jordán, Dekor: Snaha vytvořit domácí přátelské prostředí a tím asi přimět zákazníky k nákupu. Pro mě nicméně prostředí postrádá správnou pivní atmosféru. Při prvním pohledu nevím, zda jsme ve vinotéce nebo stáčírně olivového oleje či moštů. Měl bych i obavy z manipulace s nezajištěnými lahvemi na policích. Už z fotek se cítím nekomfortně a v ohrožení z nehody. Známka: 3