V roce 2019 můžeme konstatovat, že je hudební průmysl stabilizovaný, vložené prostředky do nahrávek a videoprodukce se vydavatelstvím a umělcům vrací zpět, a to zejména díky streamovacím službám a jejich monetizaci. Trend by tedy velel nahrát songy, natočit k nim videa a rovnou je co nejrychleji umístit na internet a nechat je monetizovat. To je dnes de facto běžná praxe, kterou realizujeme u všech umělců a málokdy se zaobíráme fyzickými CD nosiči, které bereme jako konvenční médium. Tahle doba je jednoduše pryč.
Dle mé osobní zkušenosti a vize si vybraní umělci zaslouží ještě kreativní nadstavbu. Zamyšlení se nad tím, jestli jejich skupina fanoušků nenabízí zajímavou interakci. Věková i demografická skladba fanoušků na sociálních sítích dokáže tuto otázku zodpovědět. Zkusit otočit výše uvedený koncept a z nové nahrávky udělat exkluzivní záležitost, ke které nebude cesta tak snadná. Nepůjde o pár kliků v telefonu.
Základní ideou s novou nahrávkou Bena Cristovao bylo vydat jí jinak. Vytvořit okolo ní rozruch, upoutat pozornost lidí a zájem o to, slyšet album mezi prvními. Samozřejmě nám pomohla silná pozice Bena Cristovao na hudebním trhu i jeho čísla na sociálních sítích. Na Instagramu má Ben přes 740 tisíc fanoušků. Nápad na vytvoření komunikačních „totemů“, ve kterých bude album nahráno k offline poslechu přišel poměrně záhy. Následoval nápad na dva velké open air koncerty v červnu v Brně a Českých Budějovicích, kde uvedené totemy stály přímo v centru daného města. Koncerty se odehrály týden po instalaci totemů.
S touto ideou nám silně pomohly dva silné brandy, se kterými Championship Music prostřednictvím Bena Cristovao spolupracuje již delší dobu. Jednalo se o Sony jako technologického partnera. Ten nám dodal VHS přehrávače, starší televize a sluchátka pro totemy. Leader trhu v oblasti energetických nápojů Red Bull zase kompletně zastřešil produkci jednotlivých koncertů a vzal si na starosti, prostřednictvím své kreativní agentury, také technické a vizuální řešení totemů.
Zkusit nahrávku pozdržet a dát ji jen uživatelům ve vybraných městech je bezesporu riskantním krokem. Rozhodně nešlo o masové pokrytí, ale primárně o osobní kontakt s lidmi, možnost kreativně zapojit partnery alba – vymyslet něco nového a originálního. To byly argumenty proč jsme do toho šli a v tuhle chvíli mohou všechny zúčastněné strany říci, že to byl úspěch. Kolik lidí si album poslechlo, tedy dorazilo k „totemům“ ještě před oficiálním datem vydání (tj 28.6.), budeme vědět v průběhu července. Koncerty navštívilo celkem přes 7000 lidí.
Benovo EP Kontakt obsahuje šest nových písní a v den vydání 28.6. bylo zveřejněno na všech digitálních servisech, jako je Spotify, Youtube Music apod. S Benem Cristovao spolupracujeme jedenáctou sezónu, jedná se o komplexní agenturní vztah, který pokrývá celou „třistašedesátku“- spolupracujeme tedy v oblasti bookingu, PR a vydávání nahrávek.
Intenzivně se věnujeme také kreativnímu a hlavně věrohodnému napojení komerčních partnerů, díky kterým lze financovat vybrané umělecké projekty Bena. Naštěstí se doba stále více a více posouvá k tomu, že klienti vyžadují být více součástí obsahu vytvořeného umělcem a už si v takové míře nechtějí kupovat umělce pro své kampaně. Sami cítí, že hlavní je uvěřitelnost.
V Championship Music je aktuálně necelá desítka umělců, kteří navzájem více či méně koexistují. Čerpají buď komplexní agenturní servis jako Ben, nebo pouze vybrané části našich služeb. Mimo Bena Cristovao se jedná o kapelu Skyline, Brixtn, Jana Bendiga, Davida Kollera, Vojtu Drahokoupila, Karllla, Abdeho s N/A, Elišku Ruskovou, Kaliho nebo Deethana.
Lukáš Rychtařík je umělecký šéf Championship Music