Chatovací aplikace jsou zásadním marketingovým kanálem, říká Debbi Dougherty z Rakuten Viber.
Aplikace pro zasílání zpráv se staly důležitou součástí každodenního života spotřebitelů. Když odborníci na marketing připravovali své strategie pro rok 2019, tyto aplikace se často objevily na prvním místě v seznamu jejich priorit – neboť právě ony jim pomáhají budovat loajalitu zákazníků, zvyšovat výnosy a podpořit růst jejich zákaznické skupiny, říká Debbi Dougherty, ředitelka B2B marketingu ve společnosti Rakuten Viber.
Marketingové paradigma zažilo v roce 2018 velké otřesy. Se záplavou nových aplikací a inovativních platforem bylo potřeba identifikovat ty, které mohou nejlépe oslovit současné i potenciální zákazníky.
Aplikace pro zasílání zpráv se staly nepostradatelnou součástí každodenní komunikace mnoha spotřebitelů – a tento trend se podle očekávání v brzké době nezpomalí. Z této masivní skupiny spotřebitelů mohou marketéři snadno zjistit, kde a jakým způsobem komunikují zákazníci nejraději.
Jak chatovací aplikace pomáhají marketérům budovat loajalitu zákazníků, zvyšovat výnosy a podpořit růst jejich zákaznické báze?
BUDOVÁNÍ LOAJALITY
Když spotřebitelé sledují libovolnou značku na Facebooku nebo Instagramu, jedná se o jednosměrnou interakci. Jinými slovy, značka tlačí obsah – od fotografií nových produktů až po výukové lekce o tom, jak je používat – ale to je v podstatě bod, kde se „interakce“ zastaví.
Aplikace pro zasílání zpráv přinášejí spotřebitelům jedinečnou příležitost, aby se mohli přímo spojit se značkou. Nehledě na to, zda jde o rychlé vyřešení problému se službami pro zákazníky nebo jen o získání podrobnějších informací o připravované produktové řadě. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé už tyto platformy pro zasílání zpráv používají ke komunikaci se svými přáteli a rodinou, otevírají se zde možnosti pro značky, jak do této interpersonální komunikace vstoupit.
Vedle konverzace se živým zástupcem značky nabízí mnoho chatovacích aplikací také možnost využít chatboty. Chatboti jsou ideální pro 24/7 zákaznickou podporu, rychlé odpovědi na otázky a správu a řešení jednodušších situací či problémů zákazníků.
ZVYŠOVÁNÍ VÝNOSŮ
Když marketéři vybírají „dobrou“ platformu, do které mohou investovat, jde jim samozřejmě o návratnost jejich investice. Chtějí zvyšovat loajalitu zákazníků, ale chtějí také vidět, jak se promítá do zvyšování příjmů značky. Právě to je stěžejním bodem, kde využití e -commerce v chatovacích aplikacích vstupuje do hry.
Aplikace pro zasílání zpráv se rychle staly platformou, kde zákazníci mohou bez problémů prohlížet a sdílet různé produkty. Příkladem je třeba skupinový chat před velkou svatební hostinou.
Jestliže svatebčané použijí aplikaci pro zasílání zpráv spolu s funkcemi pro okamžité nakupování zboží, mohou snadno procházet a sdílet potenciální oblečení nebo rekvizity, které zvažují pro tuto velkou událost, a zároveň dostat okamžitou zpětnou vazbu ještě před dokončením nákupu.
Tento druh integrované funkce e -commerce má za následek skutečnou a měřitelnou hodnotu pro značky, které ke komunikaci se svými zákazníky využívají aplikace pro zasílání zpráv, a stejně tak i pro koncové zákazníky, kteří přirozeně touží procházet a nakupovat nové zboží.
OSLOVTE NOVÉ ZÁKAZNÍKY
Zlepšení angažovanosti zákazníků je pro marketéry jistě důležitým cílem, ale nejde jen o interakci s těmi stávajícími. S masivní uživatelskou základnou aplikací pro zasílání zpráv mohou marketéři oslovit také nové zákazníky, kteří by mohli mít o jejich značku zájem, a sice prostřednictvím inteligentních (ale ne invazivních) reklam.
Soukromí a cílení reklamy jsou aktuálními tématy v oblasti marketingu na sociálních médiích, což souvisí i s tím, že spotřebitelé se čím dál víc zajímají o potenciální zneužití svých dat. Volbou správné platformy pro zasílání zpráv mohou značky zajistit, že při shromažďování nebo analýze informací o uživatelích nepřekročí žádné etické hranice. To však vyžaduje nalezení aplikace, která nečte a neprodává údaje získané z osobních konverzací mezi uživateli, ale namísto toho pouze cílí na uživatele na základě anonymních dat a přehledu akcí provedených v dané aplikaci.