Kreativní reklamu nezajímá pouze byznys klienta, ale má ambici zlepšit společnost, zaznělo v jedné z prvních přednášek na letošním Cannes Lions.
Matta Eastwooda, globálního šéfa kreativity v McCann Health, nazval časopis Compaign Magazine „jednorožcem komunikační branže“. V jedné z vůbec prvních prezentací na letošním Cannes Lions odprezentoval kampaně, které mění život konkrétních lidí k lepšímu. Tento druh marketingu se dělá zhruba takto: Vidíte, v čem je problém, a pak si položíte otázku: „Jak můžu pomoci?“ Matt Eastwood řekl: „Můžete vyvolat změnu v celé společnosti i díky malé lokální akci, která byla původně určena jen pro vaši vesnici nebo město.“
Eastwood svůj postoj doložil výzkumem, podle nějž si pouze 11 procent mileniálů myslí, že klasická reklama je efektivní způsob, jak něco propagovat. Mileniálové přinášejí velkou změnu pro reklamní průmysl. Celých 91 procent z nich by změnilo značku kvůli tomu, aby si vybralo nějakou jinou, která má hlubší smysl. „Kreativní reklama je ta, která nepomáhá pouze byznysu klienta, ale má ambici změnit společnost,“ je přesvědčen Eastwood. Vydělávání peněz je um, ale vytváření kampaní, které mají smysl, je to největší umění.