Třetí ročník průzkumu realizovaného v členských zemích ICMF (International Content Marketing forum) se věnuje tématu Distribuce firemního obsahu: Současný stav a budoucí perspektivy. Cílem průzkumu je zmapovat a porovnat, jakým způsobem se firemní obsah distribuuje v jednotlivých zemích. Přináší také přehled globálních trendů v oblasti content marketingu.
Zaměření samotného průzkumu poukazuje na aplikaci content marketingové strategie a zároveň na slabou míru samostatného budgetu na distribuci firemního obsahu. Průzkumu se může účastnit bezplatně libovolná značka, která každý rok investuje do content marketingu a věnuje těmto aktivitám pozornost. Je možné jej vyplnit během 15 minut online.
Data účastníků jsou zpracovávána švýcarskou agenturou scion pod vedením profesora Clemense Kobba a celý průzkum podléhá pravidlům GDPR. Vyplněná data se tedy již nedostávají do Asociace ani k ostatním účastníkům průzkumu. Výsledkem budou anonymní za Českou republiku.
„Jsem ráda, že se ACM již rok účastní aktivit International Content Marketing fora a máme tedy možnost zapojit značky v České republice do tohoto průzkumu po boku Velké Británie, Německa, Rakouska, Norska, Belgie a dalších. Našemu oboru zásadním způsobem chybí konkrétní data, o která by se odborníci mohli opřít při plánování strategií a agentury při jednání s klienty. Jedním z úkolů, které má ACM před sebou je etablovat disciplínu obsahového marketingu vedle klasické reklamy a PR.“ doplňuje Kateřina Borovanská, která vede ACM.
Průzkumu se účastní zakládající členové Asociace content marketignu: BMCzech, Salt&Pepper, Elite solutions, Dark Side, Konektor Social, FREYA, Ambiente, dále na něm spolupracují agentury Boomerang communication, 2Fresh, C3.
Tématem distribuce obsahu se bude zabývat i 3. ročník konference Content marketing, který proběhne 24. 1. 2019, pořádá jej také ACM.