Před dvěma lety tři ceny, vloni čtyři a letos už pět. Takto postupně zvyšuje počet svých ocenění na POPAI Awards v Paříži tuzemská agentura Dago. Na této nejvýznamnější soutěži v oboru marketingu v místě prodeje zaujala především svým POS (point of sale neboli místo prodeje) vystavením v podobě vláčku Lego Duplo.
Dago proměnilo celkem pět svých nominací. Již zmíněné Duplo získalo první místo. Průhledné boxy se složenými stavebnicemi ukazují dětem a jejich rodičům, co si mohou společně poskládat. Zlato bylo uděleno v kategorii volný čas.
Překvapit jelenem
Stříbrné sošky Dago dostalo za stojany k prodeji elektrických kartáčků Oral-B a také za paletové vystavení s „origami“ sochou jelena pro bylinný likér Jägermeister. Bylo určeno pro podzimní akci v českých prodejnách řetězce Globus a ve slovenské síti Metro. „Společně s firmou Remy Cointreau jsme pro loňskou podzimní akci značky Jägermeister vytvořili design, který jsme adaptovali na různé velikosti dle požadavků jednotlivých maloobchodních ploch. Hlavní dominantou je ‚origami‘ jelen ze speciálně ohýbané desky, který ve scénografii celého vystavení navozuje atmosféru ladící ke značce,“ vysvětlil Miroslav Obrátil, projektový manažer z Dago.
Určeno střední generaci
Celkové provedení tohoto vystavení podtrhují umělé větve stromů s listím v podzimních barvách. Vše je ještě zvýrazněno kombinací oranžových a bílých LED světelných efektů. „Chtěli jsme navázat na předloňský úspěch vystavení, kde byl také použit model jelena. Cílem bylo dosáhnout překvapení zákazníků originálním vzhledem a prémiovým image, což se nám podařilo splnit,“ řekl František Beneš, Trade Marketing Specialist Off Trade Rémy Cointreau, českého distributora značky Jägermeister.
Instalace byla určena zákazníkům středního věku a měla posunout komunikaci od důrazu na „namražení“ ke „smyslu pro rebelství a německou dokonalost“. Na správné servírování se však nezapomnělo. „Součástí vystavení je speciální mrazák, ze kterého si zákazníci mohou láhve odebírat v případě, kdy je potřebují namražené například na večírek,“ dodal Beneš. Použita byla také kůra v květináčích, do nichž byly vsazeny umělé rostliny. Vůně kůry umocnila podzimní atmosféru a dotvořila dojem spojení s přírodou, jež značka razí. Paletové vystavení s jelenem pro Jägermeister vloni na podzim uspělo i v tuzemské obdobě pařížské soutěže POPAI Awards.
Příroda a čistá hlava
Bronzem bylo oceněno regálové čelo pro nealkoholická piva Birell. To rovněž využívá přírodní prvky, konkrétně pařez a kameny. Mají navodit pocit čistého vzduchu, který koresponduje s čistou hlavou, kterou si zákazníci po pití zachovají. Druhý bronz získalo opět regálové čelo, tentokrát pro Whiskas, jež majitele koček poutá hravou prezentací včetně haptické stimulace s pomocí aplikace reálného lana.
Úspěch Daga okomentoval Marek Končitík, jeho obchodní ředitel: „Prosazovat se v konkurenci rostoucího počtu účastníků v době, kdy úroveň oboru a přihlášených prací výrazně roste, je velká výzva. A vážíme si nejen toho, že se nám to daří jako jediné české firmě v této soutěži.“
55. ročníku POPAI Awards v Paříži se zúčastnilo 334 projektů ve 46 kategoriích z oblastí POS, digital a merchandising. To je mnohem více než loni, kdy měla přehlídka 250 příhlášek. Do soutěže se zapojilo 97 firem ze 13 zemí. Nejvyšší ocenění za kreativitu, design i užitkovost obdrželo řešení s názvem Fragrance Bar 1000, které vyvinula agentura Diam. Určeno je k vystavení parfémů značky Lancome.
Prodejní stojan v podobě vláčku přivezl Dagu první cenu v kategorii „Edice a volný čas“.
Foto: POPAI
Hlavní vítěz letošních cen – stojan na kosmetiku Lancome.
Foto: POPAI
Jelen ve stylu japonské skládačky origami.
Foto: POPAI
Postavu indiána používá asociace POPAI už přes padesát let.
Foto: POPAI