Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

8. Tištěným novinám se u nás nedaří, knihám ano

Média a zábavní průmysl v České republice porostou v příštích pěti letech tempem pěti procent ročně. Nahoru je potáhne především digitální oblast. Naopak novinám budou u nás i ve světě příjmy klesat. Specialitou Čechů jsou ovšem knihy, těch nakupujeme nejvíc v Evropě. Vyplývá to ze studie Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022, kterou vydala společnost PricewaterhouseCoopers. Tištěné noviny podle autorů čekají těžké časy. Jejich výnosy mají poklesnout mezi lety 2017 a 2022 z 9,2 miliard korun na 7,3 miliard korun ročně. Znamená to ztenčování tržeb o 4,5 procenta každý rok. Čísla táhne dolů úbytek finančních prostředků z předplatného, které klesají o téměř 12 procent za rok, a také výnosů z reklamy, ty padají o 2,4 procenta ročně. V mezinárodním srovnání se v České republice daří knihám. Zatímco v západní a východní Evropě roste tento trh o půl procenta ročně, Češi jsou podstatně větší čtenáři. Studie předvídá, že do roku 2022 se bude celkový objem tuzemského knižního trhu zvedat o více než dvě procenta ročně.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)