Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

POP: Adorace digitálu polevila, prim hrají analogové realizace

Plochu jednoho z pavilonů pařížského výstaviště Porte de Versailles zaplnilo několik set expozic věnovaných point-of-purchase (POP) komunikaci. Veletrh propagace v místě prodeje Marketing Point de Vente (MPV) představuje vedle Euroshopu a Globalshopu jednu ze tří největších oborových přehlídek na světě. Z agentury Dago se tak na tuto událost vypravil celý tým.

Samotné expozice i letošní ročník soutěže POPAI Euro Awards, který byl jako vždy součástí veletrhu, nenabídly příliš inovací ani výrazně atraktivnější instalace, než jaké jsou k vidění na českém trhu. Zatímco předloni se veletrh hemžil roboty, technologiemi na rozpoznávání obličeje, digitálními zobrazovači či novým pojetím hologramů, letos adorace hi-techu opadla.

„V době, kdy na silnice míří autonomní vozy, bych očekával víc digitálních a hi-tech aplikací. S výjimkou pohyblivého majáku na kovové plotně jsem toho ale v Paříži moc nezaznamenal,“ říká designér Milan Marek.

Reklama
Know

Větší prostor tak získaly „analogové“ realizace. „V dnešní době je těžké přijít s novou smysluplnou technologickou či výrobní inovací. Vše, co jsme viděli, už dokážeme běžně vyrobit i zajistit. Jediným limitem bývá rozpočet,“ podotýká projektová manažerka Anna Brůžková.

Jako nejinovativnější se jevily sendvičové panely s vodivým systémem společnosti PixLum, do nichž je možné kamkoli „zapíchnout“ LED diodu na speciálním trnu a vytvářet tak snadno různé světelné obrazce. Zajímavá byla i expozice s 3D projekcí, k níž nebyly třeba speciální brýle, nebo zdomácnění hologramů v POP aplikacích. U analogových realizací si výrobci dávali záležet na detailech. „V mnoha případech bylo znát, že byť šlo o triviální návrh, výsledek byl skvělý díky detailům,“ myslí si designér Milan Marek.

Kreativitou tradičně zazářily realizace z kartonu, které pracovaly s originálními tvary, výseky, vrstvami a dokonce i zpětnými projekcemi. Realizace pro značky Cheetos a Doritos dokázaly vyvolat chuť i stimulovat hmat ke kontaktu s netradičním povrchem zvětšenin produktů. S plážovou atmosférou si pohrála realizace šumivého vína Moët & Chandon.

Detaily, jednoduchost a čistota

Často využívaným materiálem byla překližka, která byla použita například u stojanu na těstoviny a decentně doplněna černým sítotiskem. Hesla „méně je někdy více“ se držela většina firem. „Jednoduché, čisté stojany, v kombinaci černé a zlaté či s čirými materiály v policích stále působí luxusně a prémiově,“ říká Brůžková.
Neotřelé spojování materiálů, které se navzájem doplňují, si všímá i Marek, a to u expozice značky Rio Mare, kde je klasický stojan nahrazen odlehčenou scénografií, což posiluje vtažení do příběhu produktu.
Projektový manažer Miroslav Obrátil upozorňuje na využití jednoduše dostupných materiálů, které z dálky působí prémiově a dražší, než ve skutečnosti jsou. Rémy Martin si pohrál s atypickou kombinací běžných plastů, a docílil tak efektu kamenné mozaiky či lepeného skla. Důraz byl kladen i na ekologické realizace, a to v takové míře, jaká se na českém trhu zatím příliš nevidí.

Autor je majitelem agentury Dago.

Do sendvičových panelů s vodivým systémem společnosti PixLum je možné kamkoli „zapíchnout“ LED diodu na speciálním trnu, a vytvářet tak velmi snadno různé světelné obrazce.
Foto: POPAI Awards

Tímhle autem nikam neodjedete. On je to totiž chlaďák.
Foto: POPAI Awards

Dobře udělaná kartonová realizace dokáže vyvolat chuť i stimulovat ke kontaktu s netradičním povrchem zvětšenin produktů.
Foto: POPAI Awards

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)