První tuzemský Nespresso Boutique ve stylu „Celebrate the Coffee Moments“ byl otevřen v pražském obchodním centru Nový Smíchov. O klasických prodavačích tu provozovatel nemluví. Zákazníky světem kávy provedou „kávoví specialisté a experti“, kteří mají v ruce tablet.
„Odstranili jsme pokladny, které představovaly určitou bariéru. Kávoví specialisté jsou vybaveni tablety, což jim umožňuje plnou mobilitu,“ říká Andrea Petrová, marketingová manažerka značky Nespresso. Personál odešle z tabletu objednávku do skladové části, kde se zboží připraví. „Zákazník si mezitím vychutnává kávu během jednoho z našich nových kávových rituálů,“ uvádí Petrová.
Celý prostor je rozdělen do tří anglicky nazvaných částí: engage zone, explore zone a involve zone. V první z nich je zákazník po vstupu přivítán a je mu nabídnut šálek kávy. Na výběr má kávu dne nebo jeden ze 24 druhů káv Nespresso. Lidé zde zapojí různé smysly: seznámí se s namletými zrny, vůní čerstvě upražené kávy a okusí výslednou chuť.
V explore zone si zájemci prohlédnou vysokotlaké kávovary a kolekci šálků. Poslední oddělení je určeno těm, kteří chtějí proniknout do větší hloubky. „Jde o klidnou a experimentální zónu, umístěnou v zádní části. Hlavním prvkem je ,kitchen lab‘, kde mohou zákazníci experimentovat s kávovými recepturami na různých Nespresso kávovarech,“ vysvětluje Petrová.
Stálou nabídku prodejny tvoří 24 druhů káv, 11 řad kávovarů v různých barevných provedeních, a zhruba třikrát ročně také limitovaná edice káv. Doplňkovým sortimentem je kolekce skla, porcelánu, zásobníků na kávu, nádoba na sběr kapslí k recyklaci, sušenky, čokolády a cukry.
V Pařížské se butik přestěhuje
Koncept „Celebrate the Coffee Moments“ byl navržen londýnským architektonickým studiem Universal Design Studio. První Nespresso Boutique v tomto stylu byl otevřen loni ve francouzském Cannes. Čtvrtý v pořadí se nachází v Bratislavě, kde byl zprovozněn rovněž minulý rok, a to na podzim. V současnosti se už v tomto pojetí otevírají všechny nové Nespresso butiky. „Značka Nespresso je u nás už přes rok, ale doposud byla pouze na stánku v pasáži,“ dodává Leoš Pajer, marketingový manažer OC Nový Smíchov.
Podle Petrové značka plánuje také renovaci a změnu lokace prodejny v rámci Pařížské ulice v Praze, kde se nachází jeden z celkových pěti Nespresso butiků v Česku.
Více zážitků, méně prodavačů. Tak si prodej kávy představuje Nespresso.
Foto: Nespresso