Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Každý čtvrtý zákazník se při nákupu řídí zvykem

Lidé jsou různí a chtějí různé věci, a to platí i při nákupu potravin a zboží denní potřeby. Obchodníci a výrobci ale nemohou vyjít vstříc každému individuálně, takže je třeba tuto rozmanitost zjednodušit. K tomu slouží typologie zákazníků, která zdůrazní, co je při nákupu hlavní – a takových věcí už není příliš. Podle studie GfK Shopper Typology se každý čtvrtý český zákazník řídí při nákupech hlavně zvykem – nakupuje „jako obvykle“ a neřeší příliš ceny, nabídku ani značky. Naopak obávaných „vyzobávačů třešinek“, tj. lidí, kteří si přijdou jen pro zboží v akci, je 21 procent.

Studie posktyuje obraz nákupního chování při nákupech potravin a zboží. Podle způsobu nákupu a hlavních očekávání dělí nakupující do pěti hlavních typů: kvalitně pro rodinu (nároční na zboží i prodejnu, méně cenově citliví), hodně a výhodně (nakupují autem velké koše a chtějí při tom ušetřit), levně a blízko (dělají malé nákupy, vybírají si akce), ze zvyku (nakupují v prodejnách, kde jsou zvyklí a vyzkoušené výrobky) a rychle (kdekoli, jen to musí být rychle a musí tam mít všechno, co je právě potřeba). Lidí, které nákup prostě nebaví a chtějí jen rychle nakoupit, je 14 procent.

GfK Shopper Typology je volně prodejná studie, která nabízí komplexní segmentaci nakupujících na českém trhu s rychloobrátkovým zbožím. Sleduje pět nákupních typů, jejich nákupní styl, postoje k nakupování, motivátory a rozhodovací proces, preferovaná nákupní místa po formátech a po řetězcích, věrnost prodejnám, profil a tržní potenciál.

Reklama
MMcite

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)