Je jedno, jak moc je vámi nabízený produkt dobrý, pokud klienti nevěří vaší značce,“ tvrdí Daniel Shepherd, digital account manager britské agentury Goodstuff Communication, který v Česku vystoupil na konferenci Newsfeed Day. Akci, zaměřenou na výkonnostní marketing na sociálních sítích, pořádala agentura Business Factory.
Shepherd své tvrzení dokládal na případu britské televizní stanice ITV, která je prý jakousi obdobou tuzemské Primy. „Pro nás je velký problém, že ITV dělá skvělé pořady, do kterých obsazuje přední herce, ale diváci nevěří, že budou dobré. Kdyby stejné věci běžely na Amazon Prime nebo Netflixu, byly by z nich hit,“ uvedl s tím, že tuto zkušenost je podle něj možné přenést na jakéhokoliv klienta.
10 milionů na Facebook
„Až 80 procent rozpočtu našich klientů na sítích jde do videa,“ vypíchnul Shepherd a dodal, že pokud má reklama fungovat, značka potřebuje získat pozornost uživatelů. A také je přimět, aby s reklamou trávili čas, jinak názor na vaši značku nezmění. Velkým problémem podle něj ovšem je to, že lidé tráví většinu času na mobilu, kde je míra jejich pozornosti velmi nízká.
Shepherd také představil, jak na Facebooku a Instagramu pracoval se značkou zubních past Colgate. Loni pro ni realizoval brandovou kampaň s rozpočtem okolo 10 milionů korun. Cílová skupina byla poměrně široká, konkrétně dospělí ve věku 25 až 54 let.
Aby značka zvýšila frekvenci sdělení, pracovala s malým množstvím kreativ. „Dělali jsme mix mezi videy a 360stupňovými fotkami, tedy formátem, který umožní uživatelům si s vizuálem hrát,“ konkretizoval Shepherd.
Klient agentuře původně nabízel statické obrázky, ale ta argumentovala: „Pokud chcete změnit vnímaní značky, statický obrázek, který lidé ignorují, vám nepomůže.“
Po kampaní si agentura dělala výzkum, konkrétně Facebook Brand Lift Study. Z něj vyplynulo, že zapamatovatelnost reklamy se zvýšila, zatímco oblíbenost značky stoupla o sedm procent. „Což je sedmkrát víc než je celosvětový průměr,“ upozornil anglický expert.