Agentura Momentum ze skupiny McCann Prague se umístila mezi prvními deseti digitálními a aktivačními agenturami z celého světa v hodnocení Warc 100. Mezi evropskou konkurencí zaujala dokonce druhé místo, když v žebříčku, který sestavuje poradenská společnost Warc se zaměřením na komunikaci a marketing, získala 39,9 bodu a nechala za sebou řadu českých i světových digitálních agentur.
Co stojí za takovým úspěchem? Žebříček Warc 100 vychází z výsledků nejdůležitějších soutěží efektivity reklamních kampaní na celosvětové, regionální i lokální úrovni. Jeho autoři rádi zdůrazňují, že metodika hodnocení je vypracována ve spolupráci s Douglasem Westem, profesorem marketingu na Královské univerzitě v Londýně. Jednotlivé kampaně a agentury tak získávají body dle úrovně ocenění a dle postavení soutěží v globálním měřítku.
V jedné z hlavních kategorií kreativních agentur se letos z Česka objevila jen McCann Prague – na 121. místě z 250. A v kategorii digital/specialist to kromě Momenta byly už jen Geometry Global (119.), Zaraguza (124.), Wunderman (150.) a Swimming Pool a Ogilvy PR, které se shodně umístily na 182. příčce.
Momentum v loňském roce získala za svou práci nadstandardní množství ocenění. Konkrétně pět cen v české verzi soutěže efektivity Effie a dva shortlisty v její evropské obdobě. Dále sedm cen v soutěži integrované marketingové komunikace IMC Czech, kde se stala agenturou roku, a dalších šest z IMC Europe.
Řešíme konkrétní problémy
„Nejúspěšnější jsou kampaně, na jejichž počátku je konkrétní business problém klienta. Pouze pokud máte možnost řešit zadání na takto strategické úrovni, můžete dojít k řešení, které značku dál posune a pomůže jí k tomu, aby byla úspěšnější než konkurence,“ vysvětluje agenturní přístup kreativní ředitel Jan Mička.
Jako aktivační agentura razí Momentum termín „phygital“, což znamená propojení fyzického a digitálního světa. „Děláme to ale vždy tak, aby kampaně měly měřitelný efekt na hodnotu značku a její prodeje. Soustřeďujeme se na věci, které značce něco obchodně přináší a odstraňujeme veškerý balast,“ dodává Mička.
Ukázkou takovéto práce může být třeba kampaň pro čokolády Kinder Chocolate společnosti Ferrero. Těch se víc než polovina prodává ve slevových akcích. Klient chtěl vytvořit „stop efekt“, který by způsobil citové angažmá spotřebitelů, které se pozitivně projeví navzdory zdražení. Momentum na obaly navrhla fotografie známých sportovců v jejich dětských letech. Brand se díky tomu dostal na úroveň značky, pro kterou je důležité každé dítě a která rozumí vnitřním pocitům a přáním matek. Kampaň se dokonce šířila virálně a tématu se začala věnovat i média.
Agenturní tým Momenta přitom čítá jen dvě desítky lidí. Jde totiž jen o account a kreativu, vše ostatní sdílí s McCannem. „Sdílíme budovu, finanční a administrativní zázemí, produkci, PR nebo social. Obě agentury jsou ale zcela oddělené a mají samostatné týmy strategických plánovačů, accountů, kreativců a dva různé ředitele,“ vysvětluje David Čermák, který Momentu šéfuje. Oba subjekty tak mají převážně samostatné klienty, ale na vybraných společných vzájemně spolupracují.