Lidský mozek má pořád náskok před počítačem. O práci v marketingu se (zatím) bát nemusíte

Umělá inteligence neohrozí pracovní místa marketérů, naopak jim pomůže dělat jejich práci lépe. Na diskusním večeru Ogilvy OnAir se na tom shodli šéf plánování Ogilvy Stefan Siedentopf a poradce IBM pro kognitivní technologie Peter Hedges. Ostatně, odhadem miliarda lidí používá nevědomky nějakou službu, která vychází právě z technologie Watson vyvinuté firmou IBM. Společnosti ji používají k vylepšování zákaznické zkušenosti s produkty. Pro širokou veřejnost je ale Watson spíš ztělesněním velmi chytrého počítače, který dokázal porazit lidské soupeře v televizní vědomostní soutěži Jeopardy (u nás ji známe pod názvem Riskuj).

Tři motory inovací

Čím dál chytřejší technologie podle Siedentopfa podstaví do roku 2030 lidstvo před etické problémy. Bude nutné se rozhodovat, kdy je technologie ještě přínosem a kdy už představuje riziko. Inovace jsou poháněny nejenom virtuálním světem a počítači, ale také prudkým rozvojem Číny a stoupajícími nároky zákazníků na dostupnost služeb a okamžitou zákaznickou podporu.

„Staré“ vnímání Číny bylo spojeno s lacinými kopiemi západních výrobků. Dnešní Čína je ale motorem inovací v e-commerce a mobilních platbách: přes smartphone zákazník zaplatí všechno od pouličního jídla po taxík a hitem je digitální peněženka napojená na sociální síť WeChat. Tamním lidem je jedno, že vláda vidí všechna data, podstatnější pro ně je, že mají jednodušší život.

Lidský mozek má pořád náskok před počítačem, pokud jde o zpracování nestrukturovaných dat. Nejžádanější profesí bude podle Hedgese datový analytik, respektive výzkumník, který najde souvislosti tam, kde je umělá inteligence nevidí. Člověk informaci rozumí, učí se a znalosti prakticky aplikuje. Když stroj dostane ke zpracování fotku dospělého člověka s dítětem, identifikuje, kdo je dítě a kdo je dospělý. Ale ještě neurčí vzájemný vztah mezi nimi, podotkl Hedges.

Publikum uklidnil, že navzdory rozvíjejícím se schopnostem strojů nám ještě dlouho nebude hrozit jejich vzpoura a snaha o podmanění lidstva. „Do Skynetu máme pořádně daleko,“ zavtipkoval v narážce na systém z filmu Terminátor.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)