Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Virály přinášejí ohlas, ne zakázky

Filmoví a televizní hrdinové žasnou nad politickou a společenskou situací v Česku. Alespoň ve videích Michala Orsavy, který stojí například za virálem Návrat do budoucnosti České republiky nebo videem Sám doma s Donaldem Trumpem, které jen na Facebooku překonalo milion zhlédnutí. „Jde o volnočasovou aktivitu, baví mě dělat humor,“ komentuje svou činnost brněnský kreativec. Výroba jednoho videa mu trvá asi půl roku. Vzniklo jich zatím pět, mají celkem přes devět milionů zhlédnutí.

Sestřihy filmových scén, do nichž jsou přimontovány záběry českých politiků a lokalit, vznikají díky technice rotoskopie. „Představte si ji jako vystřihovánky z novin. Vezmu člověka, nůžky a vystřihnu ho. U videí se ale člověk hýbe,“ vysvětluje kreativec. Videa nedělá sám, vypomáhá mu třeba animátorka, kameraman nebo zvukař. Na posledním videu spolupracovalo kolem patnácti lidí.

Orsava se živí jako tvůrce propagačních videí pro firmy. „Rád bych přinesl kreativitu do komerčního sektoru. Chci ukázat, že umím dělat věci s nápadem,“ popisuje. Videa mu přinášejí ohlas, zajímají se o něj média. Aktivita mu ale nepřináší tolik zakázek, kolik čekal.

Reklama
Know

Přes velký počet přehrání nemá ani žádné příjmy z reklamy. „Filmy, které ve svých videích používám, jsou chráněny autorským právem filmových studií. Když si části filmů půjčuji, neměl bych na nich vydělávat,“ myslí si. „Pokud by chtěla značka podobné virální video s filmovou tematikou, musí počítat s náklady na koupi autorských práv,“ upozorňuje. Hodnotu práce na jednom videu odhadl na sto až dvě stě tisíc korun za celý tým.

Jak na virální videa podle Michala Orsavy:

1) používejte krátkou stopáž, ideálně kolem minuty
2) nabídněte obsah, který diváci jinde neuvidí
3) ukazujte známá místa
4) dávejte do videí vtípky do pozadí mimo hlavní příběh

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)