Služby na míru bez citlivých dat? Pomůže gamifikace

Firmy, které využívají moderní inteligentní technologie pro poskytování služeb na míru, jsou dnes v nelehké situaci. Zákazníci takové služby chtějí, ale obávají se poskytovat údaje o pohlaví, věku nebo třeba váze, konfekční velikosti či aktuální poloze.

Podle nového výzkumu potřeb globálního spotřebitele, který provedla společnost Accenture, jsou takto spotřebitelé uzavřeni v začarovaném kruhu.

Výzkum Accenture totiž říká, že 44 procentům zákazníků sice chybí personalizované nákupní zážitky, ale téměř polovina (49 %) má obavy o své soukromí a ochranu osobních údajů. Ty přitom firmy k poskytování takových služeb nutně potřebují.

Výzkum tedy odhalil značný deficit důvěry v digitální technologie, který budou muset firmy vyřešit. Je totiž téměř jisté, že bez využívání digitálních technologií k individuálnímu přístupu k zákazníkovi budou některé firmy za pár let mimo hru.

Ale ty, které uspějí, získají velmi mnoho. Cesta k řešení vede podle naší zkušenosti vedle budování důvěry i přes gamifikaci nakupování, kdy zákazník dostává jako odměnu za nákup a informace o sobě pozitivní herní zážitek.

Studie také uvádí, že 43 procent zákazníků bude nakupovat spíš u společností, které jim nabídnou personalizované služby a zároveň dobře ochrání jejich osobní data. Téměř jedna třetina zákazníků – 31 procent – tvrdí, že by velmi ocenili služby, které dlouhodobě sledují jejich potřeby a pomocí získaných poznatků jim ušijí produkt, službu nebo další nabídky přímo na míru.

Z naší praxe zavádění gamifikace do nakupování vidíme, že pokud důvěryhodná firma nabídne zákazníkovi jako odměnu možnost zábavné hry o hodnotné ceny, zákazníci tyto údaje rádi poskytnou, a otevřou tak cestu k nové úrovni služeb.

Naopak studie Accenture vyčíslila, že nedostatek personalizace a nedůvěra zákazníků v digitální bezpečnost stály například americké firmy v minulém roce 756 miliard dolarů. Co si vyberete?

Jan Hřebabecký, jednatel, Rondo.cz

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)