Bylinný likér Jagermeister je tady pro ty, kteří nikdy „nepřestávají lovit“. Tento v Česku vytvořený koncept je tak úspěšný, že ho společnost Pernod Ricard aplikovala i v zahraničí – tedy alespoň na Slovensku. Permanentní lov však není pro každého. Naopak. Hned několik nápojových značek přišlo s koncepty, které namísto večírků zdůrazňují klid, pomalé tempo a poctivost.
Zastav se a dobře poslouchej
„Když venku mrzne, až praští, a svět kolem začne být až moc nahlas, udělám si chvíli, které říkám krasozimnění. Zažij ji se mnou taky. Poslouchej,“ říká procítěně mladá žena. Kamera najíždí na záběr hořícího krbu. Slyšíme praskání hořících polen…
Tak začíná téměř čtyřminutové on-line video cideru Kingswood z portfolia Plzeňského Prazdroje, které bylo natočeno ve stylu takzvaných ASMR videí, která pomocí sluchových vjemů navozují pocity radosti a uvolnění.
Sympatická průvodkyně tak v rámci svého „krasozimnění“ v teple domova v první části detailně ukazuje, jak připravit horký nápoj Kingswood Spiced Apple. Ve druhém – téměř 12minutovém – videu pak jen předčítá povídku z knížky.
„Videa se inspirují YouTube trendem zvaným ASMR. V případě našich spotů jde o pečlivě nasnímaný a zpracovaný zvuk a práci s kamerou,“ vysvětluje kreativní ředitel agentury Triad Matouš Fridrich s tím, že nahrávání probíhalo v produkci SilencioFX.
I cola přichází s pomalou kampaní
V pomalém tempu se ovšem nese i nová kampaň pro značku kolových limonád Royal Crown Cola, kterou pro společnost Kofola připravila agentura WMC Grey. Je zastřešena sloganem „Southern slow since 1905“ a má spotřebitele přenést na počátek 20. století do města Columbus v americkém státě Georgia.
„Chtěli jsme, aby zákazníci podlehli klidnému jižanskému tempu, sedli si do křesla, nohy vyložili na stůl a klobouk posunuli pěkně do čela,“ říká senior manažerka značky Lucia Tarbajovská.
„Nápoj, který je spjatý většinou s rychlým životním tempem a nekonečným soubojem chutí, jsme pomocí kampaně posunuli mimo bitevní pole a dali mu noblesu, kterou si právem zaslouží,“ dodává kreativní ředitel David Suda ke kampani, která bude kromě televize zahrnovat i on-line spoty, rozhlas a OOH formáty.
Není-li to pomalé, je to aspoň poctivé
E-shop Košík.cz zase otevřel sekci na podporu nápojů od českých malovýrobců. Neakcentuje sice pomalost, ale zdůrazňuje poctivost. Jeho nová sekce „Poctivé pití“ nabízí víc než stovku nealkoholických i alkoholických nápojů od rodinných firem, sadařů i malých pivovarů.
„Obliba ovocných nápojů, moštů, ciderů i limonád stoupá a zákazníci oceňují, že mohou nakupovat výrobky, které pocházejí z lokální produkce. Chceme podporovat malé výrobce, kteří vytvořili kvalitní a zákazníky vyhledávanou značku,“ vysvětluje generální ředitel Košíku Jakub Šulta s tím, že firma malým producentům nabízí „vstup na trh s milionem domácností“.
Plzeňský Prazdroj nabízí horkou verzi svého cideru Kingswood s pomocí působivého ASMR videa.
Foto: Archiv společnosti
E-shop Košík.cz vytvořil novou sekci na podporu „poctivého pití“ od českých malovýrobců.
Foto: Archiv společnosti
Rebrandovaná RC Cola vybízí ke zpomalení ve stylu jižanských džentlemanů. MAM doufá, že při natáčení spotů nebyl nikdo lynčován.
Foto: Archiv společnosti