Představte si dítě, které se učí plavat. Nesměle, krůček za krůčkem postupuje a zkouší tempa. Než si zaplave, trvá mu to dlouho. Vedle něj je jiné dítě, které s plovacím kruhem sebevědomě kráčí na skokanský můstek… a plác ho! Skočí. Takové dítko nikdo nepřehlédne. S Facebookem je to stejné. Pokud chcete rozvířit stojaté vody sociálních sítí, musíte do toho jít po hlavě.
Většina našich klientů chce začínat opatrně. Teprve když se jim první investice vrátí a ověří si je, chtějí postupovat dál a vloží do reklamy větší peníze. Vždy jim vysvětluji, proč je výhodnější opačná taktika. Důležité je také mít po ruce zkušeného specialistu, který vás jistí.
Do začátku je totiž potřeba celá řada dat. Pak je možné reklamu účinněji cílit, volit vhodné call-to-action prvky, vědět, jaká kreativa funguje na určitý okruh uživatelů nejlépe a jestli banner s nejvyšší mírou prokliku přináší i konverze. Pokud na to jdete pomalu, budete tato data sbírat dlouhé měsíce nebo ještě déle.
Výhodnější je navýšit zpočátku investice i na dvojnásobek sumy, kterou chcete investovat v budoucnu. Tak je třeba pokračovat alespoň dva měsíce. Důležité je sledovat změny, výchylky a kontinuálně optimalizovat. Za pár týdnů tak získáte skvělé podklady pro efektivní cílení, které ostatní shromažďují několik měsíců. Díky tomu můžete investice dokonce snížit. Vyvážíte to totiž účinností.
Nyní je čas odrazit se a rozvířit vodu. Nesledujte nárůst počtu fanoušků nebo celkový dosah, počítá se pouze relevantní dopad u správné cílovky. K čemu je velký počet oslovených uživatelů, pokud o vás vlastně nemají zájem?
Na své zdi sledujte u příspěvků interakce a snažte se rozproudit debatu. Budujte komunitu lidí, které pojí zájem o vaše produkty nebo služby. Najděte si zkrátka vlastní cestu. Třeba oděvní značka Woox nejede podle marketingové příručky, ale zákazníci ji i její styl zbožňují.
Veronika Šrollová, marketingová specialistka, Aitom