Německá značka oblečení Adidas umí hranice influencer marketingu stále posouvat. Výrobce, který v minulosti spolupracoval s fotbalisty Zinédinem Zidanem či Davidem Beckhamem nebo s celebritami Snoop Doggem a Selenou Gomezovou, se předloni spojil s módním návrhářem Alexandrem Wangem. Nevyužil přitom jen jeho známé jméno a vliv na sociálních sítích, ale nechal ho jako plnohodnotného člena týmu také aktivně tvořit.
A bylo se na co dívat. Logo firmy na nové kolekci zrcadlově otočil, místo luxusního balení použil pytle na odpadky… Značka porušila snad všechny zásady z marketingových příruček. Pro představení nových produktů si navíc vybrala místo a termín newyorské módní přehlídky Fashion Week. K nové kolekci vedly tajemné nápovědy vylepené na plakátech po celém městě. „Černý trh“ s touto kolekcí uprostřed nóbl události roku byl na světě. A to nejdůležitější – celá kolekce byla během prvních 24 hodin beznadějně vyprodaná jak v New Yorku, tak v Tokiu.
Daniel Wellington: hodinky vlivných
Pod hashtagem #danielwellington najdete na Instagramu přes 1,5 milionu příspěvků a oficiální profil tohoto švédského výrobce hodinek sledují téměř čtyři miliony lidí. Úspěch brandu Daniel Wellington nespočívá ve výjimečné kreativitě, ale v dlouhodobé intenzivní spolupráci s mnoha influencery z celého světa.
Místo tradičních marketingových kanálů šla značka od začátku cestou vlivných instagramových uživatelů. Její strategie je postavena jak na využívání profilů menších influencerek, které značka odměňuje „jen“ svými produkty, tak na masově známých celebritách, které za spolupráci inkasují slušný honorář.
Značce se díky tomu daří získávat větší pozornost, má postaráno o příval nových sledujících a v neposlední řadě dostává i atraktivní obsah, který sdílí na svých vlastních kanálech. Součástí partnerství jsou také speciální akce a unikátní slevové kódy pro fanoušky vybraných influencerek.
Fakeer: prodeje posílené Černobylem
Český výrobce energetických nápojů Fakeer je další značkou, která k nakopnutí znalosti a posílení image u příslušníků mladé generace využila influencery. Na rozdíl od jiných si ale jejich přízeň nekoupila produkty ani honorářem. Společně s youtuberským obchodem Real Geek jim nabídla zážitek ve formě adrenalinového výletu do Černobylu. Vznikly tak hodiny atraktivního obsahu, ze kterého diváci nespouštějí oči.
Výsledek? Jenom youtuber Ati z AtiShow svými pěti vlogy z Černobylu překonal 680 tisíc zhlédnutí. Dalších víc než 180 tisíc zhlédnutí získal youtuber NejFake a video Martina Roty se může chlubit více než 160 tisíci zhlédnutí. Součástí spolupráce byl viditelný branding na tričkách, mikinách, autech, která influencery převáží. A nezapomnělo se ani na eventy. Úspěch marketingové akce se projevil růstem prodejů.
Židle DXRacer: unesou hráče
Firmu DXRacer zná dnes celá generace Z. Ještě před pěti lety přitom o téhle ergonomické židli na pomezí kancelářského křesla a sportovní sedačky slyšela jen úzká hráčská komunita. Širokého povědomí značka dosáhla plošnou spoluprací s vlivnými youtubery.
Tuhle židli mají všichni, od Fattyho Pillowa po Jirku Krále, a díky chytrému product placementu ji znají i všichni jejich diváci. Branding DXRacer je za hlavou youtuberů v záběru během většiny jejich vlogů a streamů. Možná tak jde o jedinou židli, která má za sebou už miliony zhlédnutí.
Benefit Cosmetics: hvězdou přes noc
Kosmetické značce Benefit se díky influencerům podařilo zvýšit zájem o její Brow Bary, tedy salony specializované na úpravu obočí. Influenceři značce pomohli tak moc, že je v současnosti prakticky nemožné se do jakéhokoliv salonu objednat. Scénu kosmetických a módních influencerek vzala firma útokem s příchodem na český trh. Zlomem přitom bylo jediné video od youtuberek A Cup of Style, po němž se ze salonu stal hit.
Autorka je kreativní ředitelkou Kindred Group.
Značce energetického nápoje Fakeer se podařilo zvýšit prodeje a dostala se na shortlist reklamních cen Effie 2016.
Foto: Facebook/Fakeer