Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

1. Media Tenor prodal svůj monitoring médií Monitoře

Ostravská firma Media Tenor prodala celé své středisko mediálního monitoringu. Kupcem je pražský startup Monitora Media, který napůl vlastní generální ředitel Tomáš Berger se šéfem vývoje platformy Michalem Danilákem. Nový majitel tvrdí, že hodnota transakce se pohybuje „v řádech desítek milionů korun“. Stávající klienti Media Tenoru budou podle tiskové zprávy převedeni na technické řešení Monitory, pod nového vlastníka přejde i část zaměstnanců, integrován bude také kompletní archiv monitoringu médií Media Tenoru. Cílem startupu je nad rámec klasického monitoringu médií nabídnout i jeho měření a analýzu, personalizované reporty nebo sledování zásahu na sociálních sítích. Monitora uvádí, že její systém umí například vyhodnotit televizní a rozhlasové záznamy nejen na základě klíčového slova, jak je obvyklé, ale také pomocí analýzy hlasu. Bergerův a Danilákův startup vznikl v roce 2015 a tvrdí, že už má „stovky klientů“. Mezi nimi jmenuje neziskovou organizaci Transparency International, antivirovou firmu Avast, státní agenturu CzechInvest, automobilku TPCA, pražský magistrát nebo Ministerstvo dopravy ČR. Media Tenor byl založen v roce 2002, jeho hlavní postavou a většinovým vlastníkem je Pavel Herot. Firma je kromě mediálního monitoringu známá například svými analýzami objektivity a vyváženosti vysílání, které na základě veřejné zakázky pravidelně zpracovává pro Českou televizi (aktuální kontrakt vyprší v letošním roce). Mediální analýzy dodává i dalším subjektům. Největší firmou v oboru mediálního monitoringu je na českém trhu Newton Media, která v minulých letech pohltila také firmu Anopress. Monitora se podle svého tvrzení teď stane tržní dvojkou. Tržby a další ekonomické parametry ale není možné z veřejně dostupných údajů srovnat. Účetní závěrku publikuje jen Newton Media, jeho konkurenti ji v obchodním rejstříku buď nemají vůbec, nebo zastaralou.

Spolumajitelem firmy Monitora je Tomáš Berger, který zároveň stojí za firmou Imper specializovanou na B2B data.
Foto: Václav Kozák

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)