Marketingovou a obchodní podporu pro menší výrobce potravin zahájila společnost Sklizeno ve spolupráci s internetovým supermarketem Rohlík.cz a fondem RSJ Agro. Dodavatelům nabídne profesionální marketingový tým, takže se budou moci více soustředit na produkt samotný.
Pomůžeme. V roli spolumajitelů
Plán na letošní rok je podpořit 10 až 15 výrobců celkovou částkou až 200 milionů korun. Investiční centrum si klade jako podmínku spolupráce majetkový vstup do firmy, a to až do výše 49 procent její hodnoty. „Zkušenost ukazuje, že pro skutečnou pomoc je třeba investovat do podniku. A to bez výměny za menšinový podíl není možné,“ říká Petr Borkovec, šéf společnosti Sklizeno.
Zaměří se na obaly
Marketingová podpora má být šitá podnikům na míru – od vytvoření marketingové strategie přes on-line aktivity, vztahy s médii a grafické zázemí až po návrh etiket. „Na obaly se chceme v budoucnu zaměřit. Sledujeme trendy, jezdíme na veletrhy, máme k dispozici jak grafiky, tak výrobce obalů,“ prozrazuje Borkovec.
Sklizeno začalo podporovat menší výrobce před dvěma lety, kdy investičně vstoupilo do firem Konečně vývar a Zdravé stravování. První jmenovaná společnost využívá výrobní prostory Zdravého stravování a logistiku Sklizena. To umožnilo, aby se vývary od firmy Jaroslava Váchy, Jana Váchy a Jakuba Grubera rozšířily i mimo Prahu a také do prodejen řetězce Sklizeno. „Díky tomu všemu došlo k jejich rychlému růstu o 400 procent. Marketing si řeší kluci sami nezávisle, ale vyšší efektivitě pomohl společný nákup surovin,“ říká Borkovec.
„Cílem je vytvořit kooperativní holding pěstitelů, výrobců, zpracovatelů a distributorů kvalitních potravin, kteří sdílejí stejné hodnoty. Tím chceme dosud roztříštěný trh zefektivnit a vytvořit konkurenceschopnou protiváhu průmyslové velkovýrobě konglomerátů,“ doplňuje k projektu Tomáš Čupr. Ten do firem investuje prostřednictvím vlastní společnosti Rohlik.cz investment.