Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Marketing, který nepadá do koše

Znáte pojem postvalidační marketing? Používá se v situaci, kdy se původní produkt po použití promění v reklamní nosič. Příkladem jsou digitální vstupenky ve formě virtuálních „karet“ na displeji chytrého telefonu. Nejdřív je použijete, abyste se dostali na kulturní nebo sportovní akce, a v okamžiku, kdy pro původní účel už nejsou platné, se změní třeba na vouchery.

Možností, jak původně neužitečnou vstupenku proměnit v aktivní kanál pro komunikaci se zákazníky, je hned několik. Kromě zmíněného voucheru se ze vstupenky v momentu její validace může stát například reklamní leták, slevový kupon nebo informační karta pořadatele. Digitální formát se jednoduše aktualizuje a změní svůj design i obsah na vybrané médium.

Hlasování, odměna i zpětná vazba

Jakmile návštěvník projde turniketem, jeho vstupenka se může změnit v kupon na nákup u sponzora akce a sloužit tak jako motivátor. Jiným příkladem je využití digitální vstupenky k propagaci dalších akcí s časově omezenou slevou na vstupném.

Reklama
ČEZ

Můžete zákazníky informovat i o navazujícím programu – zatímco se procházejí po zoologické zahradě, digitální vstupenka je upozorní na krmení lachtanů. Přímo z ní pak mohou hlasovat, který lachtan jim byl nejsympatičtější.

Pořadatelé koncertů a podobných kulturních akcí zase ocení zpětnou vazbu. Není totiž nic jednoduššího než po skončení akce umístit na kartu formulář s průzkumem spokojenosti a návštěvnickými náměty na další akci. Digitální vstupenka se dá snadno měnit na základě fyzické interakce nebo podle časového údaje.

Vstupenka jako nosič kampaně

Postvalidační marketing však nenachází využití pouze u lístků a vstupenek. Tuto novou funkcionalitu, kterou nabízí pouze digitální on-line médium, už v praxi využila například Zoologická zahrada Liberec při realizaci celosvětové kampaně Silent Forest (Ztichlý les). Tomuto projektu Evropské asociace zoologických zahrad a akvárií (EAZA) na podporu ohroženého ptactva právě Zoologická zahrada v Liberci letos předsedá.

Doteď se každé dva roky investovaly nemalé finanční prostředky do nových kampaní a propagačních materiálů, kterým končila životnost v momentě ukončení dílčího projektu. Díky digitálnímu řešení ale letos vznikla karta EAZA Silent Forest, která se po skončení projektu během pár kliknutí změní na novou kampaň organizace. O této změně budou navíc prostřednictvím vyskakující notifikace na displeji telefonu informovány tisíce příznivců a podporovatelů, jejichž komunitu může EAZA díky postvalidačnímu marketingu dlouhodobě budovat.

Třeba právě pro zoologické zahrady existuje několik možností, jak s kartou následně pracovat. Velmi výhodná může být propagace partnerských projektů – po validaci vstupenek do zoo se může objevit třeba nabídka ke koupi zvýhodněné vstupenky do botanické zahrady. Další možností je například upsell v podobě nabídky roční vstupenky.

Potenciál

Celkový potenciál odpovídá velikosti trhu s prodejem vstupenek v řádech desítek milionů kusů za rok.

58 %
To je aktuální počet uživatelů chytrých mobilních telefonů.

42 %
nákupů proběhne prostřednictvím mobilního telefonu, nákupy z mobilu na e-shopech se neustále zvyšují.

45 %
uživatelů preferuje digitální vstupenky před papírovou variantou a toto číslo každý rok roste.

98 %
uživatelů si po validaci digitální vstupenku nechá.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)