Konference o osobním rozvoji mají svá specifika. Předně je účastníci navštěvují dobrovolně a z vlastního zájmu, proto jsou více otevření komunikaci. Nenechte se zmást – osobnímu rozvoji nevěnuje pozornost výlučně vzdělaná část společnosti. Naopak. Zájem o téma prostupuje napříč všemi sociálními skupinami. Potkáte tam studenty, seniory, matky na mateřské dovolené i řadové zaměstnance.
Různorodé skupiny spojuje nejen motivace a chuť na sobě pracovat, ale i zájem o specifická média. Víc než půl milionu zájemců se vám podaří oslovit prostřednictvím ekonomických a odborných periodik, jako jsou například časopisy Forbes, Moje psychologie nebo příloha Hospodářských novin ego!.
Akce a okamžitá reakce
Aktivace značky na konferenci je přirozený způsob, jak cílovou skupinu zaujmout. Stanete se součástí programu a spojíte svůj brand s klíčovými hodnotami. Zároveň se vám naskytne možnost získat okamžitou zpětnou vazbu.
Potřebujete „prodat“ poslání, které jste si do strategie zapracovali na následující dva roky? Není nic jednoduššího než představit téma v samotném programu konference a ve spojení s ním kreativně oslovit účastníky v předsálí. Na loňské říjnové konferenci Kritické myšlení byla partnerem encyklopedie Wikipedie. Cílem spolupráce bylo šířit osvětu, že editovat informace na Wikipedii je otázka několika minut. Proto byl jednou z doplňkových aktivit stánek testující kritické myšlení, v němž si mohli účastníci vyzkoušet, jak snadná a rychlá editace skutečně je. Výsledkem bylo zapojení více než poloviny účastníků akce, tedy 500 lidí. Zapojil by se podobný počet zájemců jen díky reklamě na Facebooku?
Konkrétním globálním příkladem může být Toyota. Ta se spojila se značkou TED. Jedná se o celosvětově organizovanou konferenci, jejímž smyslem je šíření myšlenek z různých oblastí, včetně osobního rozvoje. Automobilka je jedním z partnerů. Do spolupráce se vrhla s jasným cílem: připravit teenagery na řízení, sdělit zvyky, předat zkušenosti. Proč právě TED? V cílové skupině jsou angažovaní rodiče. Účastníci odpovídali na otázky o řízení vozidla, výsledky byly následně prezentovány na hlavním pódiu.
Doplňkově byl k dispozici také simulátor, jejž si mohli vyzkoušet i ti, kteří dosud auto neřídili. Smyslem bylo ukázat rozdíl mezi multitaskingem a plným soustředěním na řízení.
Široký potenciál konferencí je možné využít také k employer brandingu. Prezentovat můžete firemní kulturu, chod a fungování nebo CSR projekty a vzbudit u potenciálního zaměstnance chuť s vámi pracovat. Účastníci vnímají důvěru k vaší značce, kterou pomáhají šířit dále. Navnaďte je a nebojte se je nechat nahlédnout do interních procesů firmy.
Pokud chcete uspět, hledejte na akcích živý kontakt, okamžitou zpětnou vazbu a příležitosti pro budování důvěryhodnosti značky.
Autorka je marketingovou a eventovou manažerkou ve firmě Growjob.
V Česku se konají v různých městech inspirativní konference TEDx. Ideální místo, kde oslovit lidi, kteří mají zájem o svůj rozvoj.
Foto: David Konečný