3. Dosah dezinformací byl masivní, ale povrchní

I nejčastější konzumenti falešných zpráv četli v čase amerických prezidentských voleb v roce 2016 mnohem víc skutečného zpravodajství než fake news. Uvádí to studie vědců ze tří univerzit, kteří analyzovali anonymně historii internetových prohlížečů 2525 Američanů. „Dosah falešných zpráv byl vskutku široký, ale také povrchní,“ napsal k závěrům deník New York Times. Nejčastějším „odrazovým můstkem“ k fake news byl Facebook a dezinformační weby navštěvovali hlavně lidé starší 60 let. Dezinformace se však prý dostaly pouze k určitému segmentu Američanů, z nichž většina byla už předtím přívrženci jednoho nebo druhého politického tábora.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia