Už přes dva roky můžeme v Skliku používat produktové inzeráty. Mám přitom pocit, jako bych si s touhle „novinkou“ začala hrát teprve před pár týdny. Stačí propojit kampaně s katalogem Firmy.cz, hodit nohy nahoru a čekat na zázračný příval konverzí a relevantní návštěvnosti? A usnadňuje nám, správcům, Sklik práci?
Samozřejmě, nestačí produktovou kampaň pouze nasadit a nechat běžet. Doufám, že vaše kampaň neobsahuje pouze jednu sestavu s jedinou produktovou skupinou. To by bylo skoro barbarství. Záleží na propagovaných produktech a struktuře sortimentu, ale ideální je rozdělit produkty nejprve do několika reklamních sestav a pak v každé sestavě rozdělit produkty ještě podle podkategorií. Ty s větším provozem se vyplatí dělit ještě podrobněji (třeba dle ceny). Hodně levné produkty vylučte úplně. Inzerujte jen to, co je skladem. A vytvořte si také produktovou skupinu na „vše“ – tedy na veškeré produkty skladem od určité ceny. Kategorie ve feedu se totiž mohou měnit, tak ať o nic nepřijdete.
Sklik vám umožní si s nastavením trochu pohrát. Jenže jeho rozhraní je pořád trochu uživatelsky nepřátelské. Pamatujeme i horší časy: vzpomínám, jak se nabídky klíčových slov musely upravovat otevíráním jednotlivých kampaní. Zatímco tady Sklik pokročil a například klíčová slova si můžeme zobrazit (a upravit) souhrnně v celém účtu, u produktových kampaní to pořád nějak vázne. Mým snem je mít k dispozici všechny produktové skupiny z celé kampaně v jednom seznamu. To by se to optimalizovalo!
Pokud máte pocit, že některé produktové skupiny jsou podezřele drahé a nevýkonné nebo mají nízkou míru prokliku, tak kromě úpravy bidu je dobré ještě vylučovat vyhledávací dotazy. Bohužel si v rozhraní zase nemůžeme zobrazit vyhledávací dotazy pro celou kampaň v jednom seznamu – musíme do jednotlivých sestav.
Já bych si tedy od Skliku přála mít k dispozici seznam všech produktových skupin kampaně a všech vyhledávacích dotazů. Když budou ty Vánoce…
Andrea Berniová, senior PPC specialist, Performics