Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Instagram je spamový ráj. Neřiďte se čísly, ale reálnými lidmi

Na Instagramu se rozmohl nešvar. Nahrajete fotku, použijete filtr, doplníte popisek a dáte se do psaní hashtagů. Napadnou vás tak dva, které s obrázkem souvisejí, přidáte i pár populárních, v jejichž feedu fotka stejně hned zapadne. Po pár vteřinách začne přicházet odměna v podobě lajků. Mezi spoustou těch od neznámých profilů hledáte ty od slečny nebo kluka, na které máte zálusk. Okomentovala příspěvek nějaká instagramová hvězda? Ano? Hurá!

Ačkoliv měl Instagram namále, zažil renesanci poté, co vykradl kouzlo Snapchatu. Nárůst aktivních uživatelů a vyprodukovaného obsahu se ale odrazil na úpravě algoritmu, která mnohým ubrala na dosahu. To zasáhlo hlavně influencery. Najednou nemohli propagovaným značkám garantovat takový dosah. Situace se změnila i pro řadového uživatele, kterému Instagram začal ukazovat jednotvárnější obsah.

Vývoj na druhou stranu otevřel dveře novým příležitostem. Někomu došlo, že nad algoritmem se dá vyzrát ještě vychytralejším algoritmem. A tak se zrodili boti. Za drobné peníze hledají reálné uživatele skrz obecné hashtagy, lajkují, followují a na síti virtuálně žijí. Přesně to algoritmům vyhovuje. Americká agentura Mediakix tak nechala za 1100 dolarů zvýšit popularitu svým instagramovým profilům. Investice se jim brzy vrátila, když se dohodla na product placementu s několika značkami.

Reklama
MMcite

Pak jsou tu také rádoby influenceři a naháněči followerů, kteří lajkují a komentují všechno. Počet jimi sledovaných účtů jde do desítek tisíc a všechny spojuje jedna věc – nulový zájem o váš content. Instagram je tak místem nic neznamenajících srdíček, komentářů a falešných poplachů v podobě notifikací – je to spamový ráj.

Marketéři by si měli uvědomit, že hon za followery, lajky a engagementem je stejný nesmysl, jako se to ukázalo třeba v případě Facebooku. Nemusí totiž vypovídat o úspěchu. Možná je na čase přestat se řídit čísly, a začít uvažovat o reálných lidech. S ostatními nemá smysl ztrácet čas ani peníze v podobě sponzorovaných příspěvků.

Michal Mládek, sales & marketing director, Sherpas

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)