Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

EA ztrácí miliardy. Nezvládá ukonejšit herní komunitu ani tlak Disneyho

Pokles hodnoty akcií přes tři miliardy dolarů. I tak mohou vypadat dopady nezvládnuté zákaznické nespokojenosti. Aktuálně si ho zažívá přední herní vývojář, americká firma Electronic Arts (EA).

Síla diskusního fóra

„Opravdu? Dal jsem 80 dolarů za to, abych měl zamknutého Dartha Vadera?“ zeptal se na začátku listopadu na diskusní sociální síti Reddit hráč s přezdívkou MBMMaverick. Na mysli měl hlavní vánoční trhák EA, hru Star Wars Battlefront II.

Kritizoval konkrétně její systém odemykání postav a funkcí, který v celé kauze hraje hlavní roli. K zásadním bonusům se totiž hráči mohli dostat buď díky velmi vysokému počtu nahraných hodin, nebo prostřednictvím mikrotransakcí, tedy dodatečnými platbami ve hře. V tom ale řada lidí vidí jen nástroj, jak vypáčit z hráčů peníze navíc.

Reklama
Know

Na nespokojenou reakci se EA rozhodla reagovat. Pod příspěvkem odpověděla, že myšlenkou bylo „poskytnout hráči pocit hrdosti a úspěchu po odemknutí hrdinů“. Dál napsala, že si cení zpětné vazby, a slíbila, že se bude problémem zabývat. Kritika totiž směřovala už na beta verzi hry, která předcházela oficiálnímu vydání.

Ochota se bavit se zákazníky takto napřímo je ale dvousečnou zbraní, zejména na internetu. Tento oficiální komentář rozdráždil i ostatní uživatele a dodnes si vysloužil 670 tisíc „palců dolů“, což je nejvíce v historii Redditu.

Kritika se rozlila i na další sociální sítě a internetové agregátory recenzí. Na stránce Metacritic nespokojení uživatelé poslali průměrné hodnocení hry na 0,9 z 10 bodů.

Na omluvy bylo pozdě

EA se negativních recenzí lekla a den před oficiálním startem hry 17. listopadu oznámila, že dočasně vypíná všechny nákupy ve hře a že se omlouvá.

Na omluvy ale bylo už pozdě. Podle herního novináře Mikoláše Tučka se ukazuje, že kauza znatelně ovlivnila první prodeje. „Prodalo se lehce přes půlku toho, co prvního dílu, byť čísla jsou jen z prodeje fyzických nosičů a síla digitálního trhu je dnes naprosto jinde,“ uvedl pro MAM.

Poslední hřebíček a Disney

EA se přitom nachází v situaci, kdy by měla být obezřetná. Podle Tučka se totiž firma potýká s nespokojeností zákazníků už nějakou dobu a „v kauze Battlefront II jim to tedy publikum spočítalo se vším všudy“. Její konkurenti navíc už na skandál reagují ve svých kampaních. „Jsem velmi překvapen, že vše nechali zajít tak daleko,“ dodal.

Tuček nicméně poukazuje na to, že vlastníkem práv ke Star Wars je mediální konglomerát Walt Disney. „Myslím, že dočasné zrušení všech nákupů ve hře je chybou a že to byl tlak právě ze strany Disneyho, kterému se pochopitelně negativní reklama před filmovou premiérou Epizody VIII nehodí,“ řekl.

Hra Battlefront II měla být hlavním vánočním trhákem renomovaného vývojáře her. Zatím poslala akcie firmy dolů o tři miliardy dolarů.
Foto: EA

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)