Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vyhovět mladé generaci? Tradiční televize i rádia se musí pěkně otáčet

Pro tradiční média bývá těžké získat pozornost internetové generace. Obsah i jeho distribuce se musí přizpůsobovat jejím potřebám, které se ale stále mění. Co dělají zažité mediální značky pro mladé, jako jsou Prima Cool a rádio Evropa 2, aby se svou cílovou skupinou udržely krok?

Sociální sítě jako nutnost

Nikoho nepřekvapí, že zanedbávání sociálních sítí se nevyplácí. O to víc, pokud cílíte na mladou generaci. Facebookový profil Primy Cool má sice skoro milion fanoušků, v porovnání s Evropou 2 ještě ale úplně nevyužívá jeho potenciál. Ta se snaží hrát prim v nových trendech sociálních sítí. Využívá živé videopřenosy z akcí i z dění ve studiu nebo 360° videa. Nedávno také uskutečnila takzvaný Insta-Call. Jde o nový formát přenosu, který se podobá videohovoru na Skypu. Jeho diváci na něj pak mohou přímo reagovat komentáři.

Působení na jiné platformě pro mladé, Snapchatu, ale zatím Evropa 2 nechává stranou. „V době, kdy Instagram použil Instastories, se rozvoj Snapchatu v ČR zpomalil. Proto se soustřeďujeme na nejsilnější sociální sítě,“ říká Zuzana Nevoralová, mluvčí skupiny Lagardere, pod kterou Evropa 2 patří.

Reklama
ČEZ

Prima Cool více využívá Facebook nebo Instagram ke komunikaci programu nebo k redakčnímu pokrytí aktuálních témat, na která televize není schopná zareagovat tak rychle jako internet. Šéfdramaturg kanálu Prima Cool Roman Buťa ale slibuje, že se Facebook do budoucna stane „jedním z velmi zásadních distribučních kanálů obsahu Coolu“.

Youtubeři v televizi netáhnou

V některých případech se však nemusí propojení on-line světa s tradičními médii úplně vyplatit. V případě Primy Cool se to konkrétně projevilo u pořadů s youtubery jako Hrajeme s Alim nebo Aliho parťáci. Buťa přiznal, že ho neúspěch formátu překvapil. „Ukázalo se ale, že pokud jste veleznámí na internetu, tak to ještě nemusí přinést dostatečnou atraktivitu ani kvalitu do televizního vysílání, kde divák stále očekává něco víc,“ řekl pro MAM.

Lépe využít potenciál youtubových osobností naopak chce příští rok Lagardere. Ponechá je ale v prostředí on-linu. „Naše hudební značka Youradio chystá specifickou talentovou soutěž zaměřenou na prostředí influencerů,“ prozradila Nevoralová.

Mladí nesedí jen u počítače

I Prima Cool slibuje novinky, konkrétněji se k nim ale Buťa nechtěl vyjadřovat. „Pustíme se do několika nových témat, která diváci na Coolu ještě neviděli. A vlastně i koncepčních pořadů,“ řekl jen. Prozradil také, že v rámci přípravy těchto novinek si Cool nechal vypracovat průzkum své divácké obce.

Podle Buti z něj vyplynulo, že by diváci ocenili informativní pořady zaměřené na rady, třeba „jak se orientovat v práci a při dalším studiu“. Mladí se také podle něj chtějí potkávat se svými oblíbenými značkami ve skutečném životě. Tady přicházejí na řadu eventy, vertikalizované produkty a sponzoring. Cool se tak snaží být vidět například na e-sportovních ligách nebo festivalu You Fest.

I Evropa 2 „se snaží být všude, kde se mladí lidé vyskytují“. Snaha má podobu mediálního partnerství s hudebními akcemi, kluby, ale i soutěžemi typu Czech Blog Awards. „Nejvýznamnější je v tomto ohledu například Evropa 2 Live tour, kdy tým Evropy 2 vyráží mezi posluchače a se svou show navštíví nejrůznější kluby a outdoorové akce. Další významnou akcí jsou Hudební ceny Evropy 2,“ vyjmenovala Nevoralová.

Mladí tedy ještě úplně neutekli do on-line prostředí. Tradiční média by se ale při jejich oslovování neměla bát experimentovat. Podle Buti se to týká nejen způsobů distribuce, ale i obsahu jako takového. „Když chcete tvořit obsah pro mladé lidi, doporučím jednu zásadní věc: vzdejte se veškerých představ a konvencí, které máte spojené s mladými,“ řekl.

Evropa 2 zase ráda zaexperimentuje na sociálních sítích.
Foto: Evropa 2

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)