Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Při vývoji aplikace naslouchejte lidem

Desátý ročník konference Mobile Internet Forum umožnil publiku nahlédnout hlavně do technikálií mobilního internetu, ale také do toho, v čem může spočívat úspěch bankovní aplikace nebo jaká je možná budoucnost virtuální a rozšířené reality.

AR – svěží způsob práce s obsahem

„Rozšířená a virtuální realita jsou nové platformy pro to, jak můžeme pracovat s obsahem. Umožňují nám nově zažívat věci,“ podotkl Štepán Kleník, výkonný ředitel agentury Brainz. Ta má na AR i VR dedikovaný tým od loňského roku a soustřeďuje se na marketingové kampaně právě s využitím těchto nástrojů.

Technologie rozšířené reality tu je sice už od roku 2011, ale až nyní se podle Ondřeje Pultery, lead VR developera Brainz, dostává do bodu, kdy je opravdu relevantní.

Reklama
ČEZ

Samotní výrobci telefonů nabízejí vývojářské nástroje a počet zařízení, která takové funkce podporují, roste.

Zatímco v minulosti byly zapotřebí statické, fyzické značky pro zobrazení objektů, dnes aplikace dokážou objekty zobrazovat ve vyšší kvalitě, z více úhlů a také nasvítit jejich scénu. To se dá využít nejen v marketingu, ale třeba i při samotném prodeji produktů.

Smart Banka je mainstreamová

„Naše produkty děláme pro mainstream, nikoliv pro digitální populaci,“ zdůraznil při své přednášce Jakub Komenda, šéf mobilního bankovnictví a zákaznické zkušenosti v Monetě Money Bank.

Komenda mluvil o aplikaci pro mobilní telefony s názvem Smart Banka, která se mimo jiné stala hlavním vítězem soutěže Mobilní aplikace roku 2017. V Google Play i App Store si navíc stabilně drží vysoké hodnocení uživatelů. Těch je zhruba 230 tisíc.

„Uživatelům se snažíme naslouchat, spolupracovat s nimi,“ vyzdvihl efekt zapojení široké veřejnosti. „Uživatelům dejte, co chtějí, ale i to, co nechtějí,“ upozornil nicméně manažer Monety.

Banka sleduje i komentáře na platformách, kde je možné aplikaci stáhnout. Pokud je hodně požadavků na nějakou funkcionalitu, vývojářský tým se na ni zaměří a zhodnotí, jestli je vhodné ji implementovat. „Nesnažte se vytvořit tu nejlepší aplikaci, nechte nejlepší aplikaci udělat samotné uživatele,“ uzavřel Komenda.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)