Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Na hřbitov chodíme typicky o Dušičkách

V průběhu roku zavítá na hřbitov 85 procent internetové populace. Nejčastěji proto, aby uctili památku svých blízkých (3/4 dotázaných, častěji Moravané), polovina z praktických důvodů (péče o hrob), pětina pak návštěvu hřbitova využívá k procházce a k rozjímání (nejčastěji Pražané). Hroby našich blízkých navštěvujeme relativně pravidelně, alespoň ty, které máme blízko. Pravidelnými návštěvníky jsou typicky lidé nad 45 let věku.

Na hřbitov chodíme většinou při významných událostech (72 procent populace). Důležité jsou hlavně Dušičky – to na hřbitov zavítá 7 z 10 respondentů.

Přibližně polovina navštěvuje hřbitov rovněž při výročí zemřelého (častěji Moravané) a o Vánocích. O Velikonocích, nejvýznamnějším křesťanském svátku, chodí na hřbitov čtvrtina dotázaných. Necelá polovina populace nepotřebuje k návštěvě hřbitova žádný speciální důvod a dochází tam kdykoli během roku, častěji ženy.

Reklama
ČEZ

Výzdobu na hroby kupuje 69 procent internetové populace, nejčastější příležitostí jsou opět Dušičky, dále výročí zemřelého, Vánoce a Velikonoce.

Více než čtvrtina pak kupuje výzdobu během celého roku (častěji lidé starší 45 let). Z dekorací jsou nejoblíbenější klasické svíčky, květiny, a to jak živé, tak umělé. Za výzdobu v průměru utratíme 900 korun ročně.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)