Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Modelka vysvětlí nabíjení i ohřev vody

Začátkem listopadu spustil slovenský výrobce ohřívačů vody Tatramat on-line kampaň s modelkou Andreou Verešovou. Ve více než dvouminutovém videu vysvětluje, jak nový produkt Tatramatu dokáže ušetřit za přípravu teplé vody.

Jenže moment. Dvouminutový reklamní monolog o technologiích od hnědovlasé modelky jsme už letos na internetu viděli.

Modelka prodává technologie

V lednu se objevila americká herečka Emily Ratajkowski v britské kampani čínského výrobce mobilů OnePlus. Oděna do šedého trička a džínů se před bílým plátnem představuje a pokračuje tím, že by divákům „chtěla povědět něco o mobilních telefonech, konkrétně o jejich nabíjení“. Následuje malý exkurz o fungování procesu dobíjení telefonních baterií a nevýhodách konkurenčních technologií.

Reklama
Know

Pro lepší ilustraci se kolem její hlavy po celou dobu videa vznášejí červenočerné kresbičky.

Vše vyústí v propagaci řešení Dash Charge, které má umožňovat nabít mobilní telefony OnePlus rychleji a bez vysokého zahřívání zařízení.

Díky Emily Ratajkowski se dostalo propagačnímu videu pozornosti i na britských bulvárních serverech a na YouTube posbíralo přes pět milionů zhlédnutí. Na kanále společnosti je to druhé nejpopulárnější video.

Verze po slovensku

Že k sobě mají ohřev vody a nabíjení telefonů daleko? Slovenský Tatramat a bratislavská pobočka agentury Visibility ukázaly, že na obojí lze aplikovat stejný kreativní koncept kampaně.

A to se vším všudy – modelkou v šedém triku a džínách, obsahovou osnovou, vystavěním monologu a poletující grafikou.

Repro: YouTube/OnePlus

Repro: YouTube/Tatramat

Jen místo Emily Ratajkowski obsadily firmy Andreu Verešovou, červené kresby vyměnily za modré a ve scénáři nahradily slova týkající se dobíjení telefonů za terminologii pojící se k ohřívání vody.

S výměnou propojovacích frází si ale hlavu nedělaly. Verešová začíná i končí svůj výstup naprosto stejnými obraty. Video je i stejně dlouhé.

Agentura Visibility, která verzi s Verešovou zpracovávala, pro MAM uvedla, že podobnost kampaně nevylučuje. V reklamním světě je běžné, že se některé koncepty sobě podobají, inspirují se, parodují se a lokalizují. Už se tak v minulosti několikrát stalo a nejde o žádnou novinku,“ brání se zároveň.

Account managerka slovenské agentury Visibility, Miriama Horváthová, dále uvedla, že od společnosti OnePlus „nezkopírovali specifické výrazové prostředky, které by patřily jen jim – vizuální ani zvukové“. Poznamenala také, že obě kampaně komunikují odlišný produkt a vedle barevnosti a grafických prvků se liší i komunikované benefity a cílové skupiny obou reklam.

„Všechna medializovaná podobnost tedy začíná i končí u ženy hovořící před plátnem s kreslenou grafikou, což jsme sice nevymysleli my, ale ani OnePlus. Řada youtuberů denně vydává desítky videí s touto vizuální podobou a nakonec i běžné zpravodajství funguje na podobném principu,“ řekla.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)